Nekromanti Problem ...

KaGGe

Veteran
har ett problem ,lyder:
jag tänker Kanske köpa DnD men jag vet inte vilka böcker som inne håller reglerna så .... lite hjälp på traven skulle uppskattas ... men iaf om jag köper så kommer jag även att köpa det tillägg som utspelar sig i Asien ... är ganska ny i fantasy rollspel efter som att jag spelleder CoC men nu kanske jag ska spelleda en grupp elever på skolan och då kan det vara svårt att få skräck i spelarna mitt på ljusa dan ... men iaf DnD eller Neotech blire .... (om nått ....)

Zawoud

Veteran
Regelböckerna är Players Handbook, Dungeon Master's Guide och Monster Manual. Dessa måste man ha för att kunna spela. Allt annat kan undvaras (och t.ex. klassböckerna är inte ens särskilt bra).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För orientaliskt...

...heter boken Oriental Adventures (från Wizards of the Coast). Ett bra köp är också sedan d20 Rokugan och de två Magic of Rokugan och Creatures of Rokugan (från Alderac Entertainment Group). Rokugan-böckerna är licensierade av WotC och utspelar sig i samma värld som Oriental Adventures, och är alltså "officiella" utbyggnade till D&D Oriental Adventures. Jag tycker visserligen att klassböckerna är helt okej, till och med bra, men de är inte nödvändiga för att spela. /M