Nekromanti PROBLEM!

L_A

Veteran
Joined
3 Jul 2002
Messages
2
Location
Borås
Hej.
Jag tillhör en rollspelsgrupp på 8 personer 14-16år.
och det enda våra äventyr går ut på är att slåss.
HJÄLP
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Är du SL?
I så fall, ta och skaffa dig ett par bra intrigromaner, skaffa inspiration och sen se till att de inte slåss.
Själ drömmer jag om att lyckes med ett bra intrigäventyr, men jag är inte så skicklig på SLandet än.
Prova i tex. Calnia och riv in drottningen, hennes älskare och lite saker i en mordkomplott och lite politik. Kan bli kul.

Vänta, det där måste jag pröva.....
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Har ni mer än en person som kan tänka sig att vara SL? I så fall splittra gruppen i två - det är mycket lättare att agera ut "icke-konflikt-situationer" med färre spelare. Om båda SL dessutom kommer överens så kan de köra samma äventyr med RP på två olika platser utan att det blir struligt.

/Henrik
 

Tribble

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
45
Om Du är SL, dra in dem i staden. Camard eller Talon passar t ex utmärkt.
Det blir mer problem att agera människoslaktare om man hela tiden har folk som råkar se allt som händer och sker.
För att komma någonstans i en stad så måste man fråga folk om vägen.
Man måste akta sig för att bli lurad.
Det är lätt att råka i bråk på någon taverna.
Folk blir väldigt tillknäppta om man inte är vänlig och använder ett vårdat språk.
Det är inte så vanligt att man har full krigsutrustning när man är i stan. DÅ kan folk bli direkt ovänliga
Det finns bibliotek och tempel där man måste uppföra sig.
Om man frågar om fel saker kan en spion från en handelsman eller ett tjuvgille få syn på dem. Gillet kan då ta illa upp eftersom de kan få konkurrens och skicka lönnmördare på dem.
Det är svårare att spåra i staden än i skogen.

Coolt, jag började spela rollspel innan alla Ni föddes :gremsmile: Jodå, jag har också varit där med slaktaräventyr. Det värsta var en av våra SL:ar på den tiden: En gång var vi 12 som skulle spela ett äventyr. Det första som hände var att det kom ett trettiotal orcher och började slakta oss. När det bara var 6 rollpersoner kvar så drog orcherna sig tillbaka, då hade SL lagom många RPs för äventyret :gremsmile: Jag rekommenderar INTE att försöka lösa problemet med slåss-äventyr på det sättet...

/Tribble
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Jag skulle rekomendera Calnia i Consaber framför Talon och Camard.
Anledningen är att Calnia drar iväg de flesta mass-slaktar RPer man kan spela. Utom Riddare, men dessa blir utskrattade av alla trevliga Conrier (min favorit RP är en Conriersnobb /images/icons/laugh.gif)
 

Sidious

Veteran
Joined
18 Jun 2002
Messages
7
Location
Varberg
Tjena!
Jag spelade med en grupp på ungefär lika många personer i gruppen (samma åldrar också om du nu vill veta det). Det gick inte så bra. Det gick egentligen inte alls. Så vi delade upp oss. Om ni har köpt böckerna tillsammans och är "beroende" av varandra så är det bara att ha spelmötena på olika tider. Testa det! Det funkade för oss.

Ha de'
 

L_A

Veteran
Joined
3 Jul 2002
Messages
2
Location
Borås
vi har försökt med det i warhammer fantasy roleplay men det hela slutade med att jag hyrde en lönnmördare för att döda magikern i den andre gruppen för att han var så feg.
Och så vill vi gärna spela tillsammans/images/icons/king.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Andra slags äventtyr ?

Fixa eller ladda ner andras lags äventyr & ge dig F** på att försöka hålla linjent "non violince"
 

Steeltoe

Veteran
Joined
4 Mar 2002
Messages
48
Location
Lund
Ge spelarna schiffer och gåtor att lösa, inte ett monster så långt ögat når. Vi fick ett schiffer för någon månad sedan, det var kul att försöka lösa. Gick efter några timmars pysslande.
 

ElakaTiraken

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
9
Location
Framför Datorn
Dela på gruppen är sjukt! man vill gö vara med alla vänner och inte hälften. Ska SLrna slåss om vilka spelare dom ska ha då eller? tänk om en gör en kampanj då måste man vänta i typ 14år innan man ser sina vänner igen.. det är sjukt så sjukt.
 
Top