Nekromanti problem!!!

Krille

Lord
"Mitt rollspel ska det finnas ett land (tri) vara blandat fortitd, framtid men det går inte ihop eller blir det flummigt"

Vad menar du med "forntid och framtid"?

Morgoth

Swashbuckler
Mitt rollspel ska det finnas ett land (tri) vara blandat fortitd, framtid men det går inte ihop eller blir det flummigt

Om du syftar på det där med miliser beväpnade med vapen från före apockalypsen och som bor i borgar så tycker jag det är helt okej. I förhållande till resten av världen blir de en skön blandning mellan en makt att räkna med och ett folkslag som står fast vid sina traditioner och rötter.

Och att varje adelshus behärskar ett magiskt element får inte omvärlden att se ner på dom för den delen, eller hur? :gremwink:

Lite tuffa idéer jag kom upp med när jag satt och tänkte på Tri:
[*]Prickskyttar istället för pilbågsskyttar i garnisonen.
[*]En (extra) paranoid milis som rensar Tris yttre gränser från "avskum" med hjälp av nattkikare och uråldrig magi.
[*]En order av heliga krigare i något högt adelshus som har monterat sina heliga svärd på automatkarbiner och lyckats föra in skarabéerna i före apockalypsen-teknologi.
[*]Skyddsrustningar som är en bladning mellan camoflaugedräkter och helplåtrustningar (lite skrotiga kan dom vara, iofs)
[*]Ett kavalleri, vars ryttare är ett med sina hästar (och vapen, naturligtvis), kanske genom telepatisk kontakt, kanske genom mer empatisk.

Förklara gärna för resten av forumet om ditt tuffa rollspel också, frågon som du ställde är inte direkt bra underlag för så många coola svar som du vill ha. Och dessutom har lite flumm aldrig skadat någon. ^_^

/Mogge, tycker att Savages rollspel är smaskens

Man Mountainman

Storsvagåret
Mitt rollspel ska det finnas ett land (tri) vara blandat fortitd, framtid men det går inte ihop eller blir det flummigt

Gahh! Var det där en fråga eller ett påstående?

För det första: rör det sig bara om ett land, medan resten av världen är antingen helt framtid eller helt forntid? Tja, då kanske du bör tänka om, och låta endera tendensen i alla fall smitta av sig i någon grad på omgivningarna.

Sen vore det nog bra om du berättade mer om din värld. "Framtid kobinerat med forntid" låter tyvärr inte som något bra recept om du vill ha en trovärdig värld, men du kanske inte ska tänka i sådana banor?

G

Guest

Guest
:gremgrin:
Jag vet inte om det är bara jag som flummar runt, men när jag läste tråden så ryckte det till i nostalgi tarmen. Kom helt osökt tänkande på He-Man som var någon form av medeltid/fantasy/framtidsblanding. Nu var det ju inte bara He-Man som körde det konceptet under det glada 80-talet men den serien låg närmast hjärtat. Fan man kanske skulle klåpa ihop en kort Rip-Off kampanj i He-Man miljö.

Men misstänker att He-Man inte är det första du har haft i tankarna när du skulle skapa din värld.
:gremsmirk:

Glittergrus

Veteran
Det hela är egentligen inget större problem i sig, problemet uppstår när du ska bestämma hur mycket som ska vara vad och framförallt vad som ska vara vad.

Du kan ju göra som jag har tänkt nämligen förlägga det hela till nutid med vissa inslag av framtid men även använda dig av fantasy inslag så som magi, alver, dvärgar samt sådant.
Magin är dock skapad så att alla egentligen kan den men eftersom den är glömd (utom hos ett fåtal) så tror restan av världen att de inte kan magi och kan således det inte heller.
Allt enligt teorin det är endast det du tror är verkligt som faktiskt är det.