Mitt rollspel ska det finnas ett land (tri) vara blandat fortitd, framtid men det går inte ihop eller blir det flummigt
Om du syftar på det där med miliser beväpnade med vapen från före apockalypsen och som bor i borgar så tycker jag det är helt okej. I förhållande till resten av världen blir de en skön blandning mellan en makt att räkna med och ett folkslag som står fast vid sina traditioner och rötter.
Och att varje adelshus behärskar ett magiskt element får inte omvärlden att se ner på dom för den delen, eller hur?
Lite tuffa idéer jag kom upp med när jag satt och tänkte på Tri:
[*]Prickskyttar istället för pilbågsskyttar i garnisonen.
[*]En (extra) paranoid milis som rensar Tris yttre gränser från "avskum" med hjälp av nattkikare och uråldrig magi.
[*]En order av heliga krigare i något högt adelshus som har monterat sina heliga svärd på automatkarbiner och lyckats föra in skarabéerna i före apockalypsen-teknologi.
[*]Skyddsrustningar som är en bladning mellan camoflaugedräkter och helplåtrustningar (lite skrotiga kan dom vara, iofs)
[*]Ett kavalleri, vars ryttare är ett med sina hästar (och vapen, naturligtvis), kanske genom telepatisk kontakt, kanske genom mer empatisk.
Förklara gärna för resten av forumet om ditt tuffa rollspel också, frågon som du ställde är inte direkt bra underlag för så många coola svar som du vill ha. Och dessutom har lite flumm aldrig skadat någon. ^_^
/Mogge, tycker att Savages rollspel är smaskens