Nekromanti Produktsläpp: Klump eller portionering?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Snabb fråga:

Om jag hypotetiskt sett skulle komma igång med produktionen av A4-moduler, alltså små äventyr, platser och annat smått som får plats på ett dubbelsidigt A4...

...borde jag då släppa alla såna så snart de blir färdiga, eller försöka portionera ut dem över en längre tid för att försöka ge intrycket av en kontinuerlig utgivningstakt? Om jag t.ex. blir klar med 2-3 ungefär samtidigt, ska de då släppas direkt efter varandra eller en varannan vecka med buller och bång?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tycker att det beror på existerande utbud. Finns det redan gott om prylar, släpp en sak i taget. Men finns det ännu inte så mycket, släpp allteftersom det blir klart.

Björn den gode

Swashbuckler
Snabbt svar: varannan vecka med buller och bång. Jag tror att det är överlägset om du vill hålla intresse i spelet, och dessutom ger det folk tid att ge feedback på de enskilda delarna istället för att det drunknar om flera släpps samtidigt.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
nyvinter;n80525 said:
Allt eftersom när de är fristående, i klump när det är några som känns som om att de hör ihop.
Var inte de allternativen samma i det här fallet :)

nyvinter

Illustrationist
Rymdhamster;n80536 said:
Var inte de allternativen samma i det här fallet :)
Nja. Jag tänkte att om $ÄVENTYR utspelas på $PLATS, släpp dem i klump, annars var och en för sig. Saker kan vara fristående från varandra även inom samma värld.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
nyvinter;n80540 said:
Nja. Jag tänkte att om $ÄVENTYR utspelas på $PLATS, släpp dem i klump, annars var och en för sig. Saker kan vara fristående från varandra även inom samma värld.
Jag tänkte mest på att "allt eftersom" kunde innebära i klump om saker blev klara samtidigt i ursprungsposten. ;)