Nekromanti Programledarna för melodifestivalen 2010

!Paxen

Swashbuckler
Programledarna för melodifestivalen år 2010 är Christina Meltzer, Måns Zelmerlöw- och Dolph Lundgren(?).

Tidigare så var man ju aldrig speciellt intresserad av melodifestivalen, dock så ändrade Luuk på det. Började t om kolla hela programtiden!

Meltzer har jag aldrig gillat, och direkt när jag fick höra att hon skulle vara med så sjönk mitt intresse rejält. Måns Zelmerlöw förstår jag inte heller. Visst som pausunderhållning (mycket bättre än dansandet som gör mig bara irriterad) men som programledare?

Och vad ska man säga om Dolph.. Jag trodde att han skulle föredra att vara med i Let's dance.

Men, nåja, man kan ju inte styra statlig-tv.

Vad tycker annars du om hela skiten?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Paxen said:
Vad tycker annars du om hela skiten?

Vad jag tycker?? Tja, för mig är ju själva tävlingen typ förkroppsligandet av allt som är fult, fel och dåligt med musikbranschen: Skivbolagsjättar och mestadels känsa artister skapar musik med det uttryckliga målet att tilltala så många som möjligt, i ett regelverk som i stort sett förbjuder allt vad intressanta eller intelligenta texter heter. Resultatet är förutsägbart: Varenda år är det fel person som vinner, helt enkelt eftersom det inte finns några vettiga alternativ. Alls.

Det är ren jädra skit, och jag blir hyfsat provocerad bara jag tänker på skiten.

Tur att Sillstryparn finns. Eller fanns. Fan, jag har ingen aning. Lever han fortfarande?

!Paxen

Swashbuckler
krank said:
Resultatet är förutsägbart: Varenda år är det fel person som vinner, helt enkelt eftersom det inte finns några vettiga alternativ. Alls.
Jo, här är ju ett av dom största felen. Men vad ska man göra?

Det måste ju attrahera tittare vilket betyder att folk måste vilja se det. Sen så vill ju inte PK- sverige eller PK- Euroshitvision stöta sig med någon, alt. starta ett krig.

krank

Paxen said:

Det måste ju attrahera tittare vilket betyder att folk måste vilja se det. Sen så vill ju inte PK- sverige eller PK- Euroshitvision stöta sig med någon, alt. starta ett krig.
Inte så mycket PK som IP... Ickepolitiskt...

Jeeves

Veteran
Den bästa låten någonsin var Israels OOmpa-olle olle någon gång på 80-talet. Allat annat har varit kasst sedan dess.

Arfert

Facit
Sillstryparen är väl Ulf Dageby?

...han gör fimmusik till BECK-filmerna nuförtiden, j-la sellout. :gremgrin:

krank

Arfert said:
Sillstryparen är väl Ulf Dageby?
Tydligen. Mer än jag visste. Från tidernas bästa antischlagerlåt, på klingande göteborgska, till beckfilmerna - snacka om fall from grace =)

Max Raven

T12-kultist
Paxen said:
krank said:
Resultatet är förutsägbart: Varenda år är det fel person som vinner, helt enkelt eftersom det inte finns några vettiga alternativ. Alls.
Tja, samma sak som folk gjorde på 70-talet kanske? Antischlager?

Fast nu är schlagerfestivalen mer tittarvänlig och har mer inflytande från tittare än den brukade. Problemet där är väl snarare vilka som röstar överhuvudtaget.

Feuflux

omjonasson.se
Programledarna för melodifestivalen år 2010 är Christina Meltzer, Måns Zelmerlöw- och Dolph Lundgren(?).

Helt klockrent. Meltzer drar lite kassa vitsar, Måns sjunger nåt smörigt och sen slår Dolph båda två på käften. Jag kommer titta! (Jag kommer hursomhelst att bli tvingad av Malin att titta så jag hoppas verkligen att min profetia kommer slå in.)

Arfert

Facit
Max Raven said:
Arfert said:
Max Raven said:
Problemet där är väl snarare vilka som röstar överhuvudtaget.
...typ svenska folket i gemen? :gremwink:
14-åriga tjejer och medelålders män, snarare. :gremwink:
14-åriga tjejer och medelålders kvinnor, troligare. De senare förklarar Pontare och liknade. Medelålders män glor snarare på Elitserien, trav, fotbollsgalan och sån skit.

Storuggla

Champion
Medelålders män sitter bredvid den medelålders kvinnan i soffan. De röstar inte, men de tittar. Vilka jävla tofflor.

Storuggla, upp till svamp

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Sen så vill ju inte PK- sverige eller PK- Euroshitvision stöta sig med någon, alt. starta ett krig.
Vissa andra länder är inte fullt lika finkänsliga, alt räddhågsna, i sammanhanget:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1iNGxLJqRNs"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/1iNGxLJqRNs" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
(Jag kommer hursomhelst att bli tvingad av Malin att titta så jag hoppas verkligen att min profetia kommer slå in.)
Det där känner jag igen: mina barn monopoliserar teven när det är dags. :gremsmile:

G

Guest

Guest
Ryssarna försöker bara brösta upp sig. De har ju inte mycket annat än stora skärmmössor och ett flertal dopade atleter. Varför visa de inte en mer korrekt bild av det efterblivna landet:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/P4eFcSiNf_w"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/P4eFcSiNf_w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>