Nekromanti Programledarna för melodifestivalen 2010

!Paxen

Swashbuckler
Feuflux said:
Helt klockrent. Meltzer drar lite kassa vitsar, Måns sjunger nåt smörigt och sen slår Dolph båda två på käften. Jag kommer titta! (Jag kommer hursomhelst att bli tvingad av Malin att titta så jag hoppas verkligen att min profetia kommer slå in.)
Jag håller tummarna.

Ulfgeir

Swashbuckler
Brukar se det i goda vänners lag, dricka lite vin/annan såprit, äta gott och dissa allt och all.

Zelmerlöw kan funka, men tror han skall hålla sig till artisteriet. Meltzer vet jag inte vem det är (men hon kan omöjligt vara sämre än Luuk eller Petra Medhe). Dolph tror jag kan vara ganska coolt. Och så länge som den tidigare skivbolagsägande bonnläppen från Skara eller den avdankade frisören Björkman håller sig borta från att försöka styra så kan det bli bra.

/Ulfgeir

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Brukar se det i goda vänners lag, dricka lite vin/annan såprit, äta gott och dissa allt och all.
BBC hade i många år en kommentator som brukat dricka whisky och fälla spydiga kommentarer om allt och alla i Eurovision-finalen. Han brukade bli hörbart lullig mot slutet.

Storuggla

Champion
"BBC hade i många år en kommentator som brukat dricka whisky och fälla spydiga kommentarer om allt och alla i Eurovision-finalen. Han brukade bli hörbart lullig mot slutet."

Vi kan ju köra det alkoholfria alternativet - vi låter Lennart "Hoa hoa" Dahlgren kommentera. Han kan ju förvåna.

Storuggla, hoppas på trappor av chokladpudding

G

Guest

Guest
Mekanurg said:
BBC hade i många år en kommentator som brukat dricka whisky och fälla spydiga kommentarer om allt och alla i Eurovision-finalen. Han brukade bli hörbart lullig mot slutet.
Sweet, finns det något på nätet man kan lyssna på :)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Lyssna noga på Terry Wogan här. Visst låter han lite lullig.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tK-5f9eT4HE"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/tK-5f9eT4HE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Här är han lite stadigare i rösten, men desto mer retsam:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EpLf_IvAInQ"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/EpLf_IvAInQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Wikipedia skriver följande:
In 1971 and 1972 and from 1974 until 1977, and again in 1979, Wogan provided the BBC's radio commentary for the Eurovision Song Contest. He became better known for his television commentary, which he handled first in 1973 and then again in 1978. From 1980 until 2008, he provided the BBC's television commentary every year and became famous for his sardonic and highly cynical comments.

[...] His commentating style, which often involved humour at the expense of others, has caused some minor controversy, for example when he referred to the hosts of the 2001 contest in Denmark, Søren Pilmark and Natasja Crone Back, as "Doctor Death and the Tooth Fairy". Although many British viewers find his comments amusing, they are far from being universally liked. The Danes were less than appreciative and Wogan now jokes that he is banned from visiting Denmark.

During the presentation of the Dutch televote in the Eurovision Song Contest 2006, Wogan called the Dutch televote presenter, Paul de Leeuw, an "eejit", as de Leeuw started to make ad lib comments, gave his mobile phone number and lengthened the Dutch results. Chris Tarrant later remarked that "Terry Wogan's commentary is why any sane person would choose to watch the Eurovision," referring to his now-infamous acerbism