Nekromanti Projekt Höst-DanCon

anth

Vetefan
Halloj forumet.
Eftersom DanCon var så fruktansvärt trevligt och Stockholms spelkonvent (SSK) tyvärr lagt ner funderar vi på att arrangera ett "Höst-DanCon".
Det kommer naturligtvis inte heta Höst-DanCon - men det är projektnamnet tills vi kommer på något bättre.
Namnförslag hittills är BaCon (efter France is Bacon) och RoBoT (Roll och Bräd och Tärning) - men fler namnförslag mottages gärna.

Vi drog igång arbetet nu direkt efter DanCon och "vi" är en arbetsgrupp bestående av anth, Spider Jerusalem och Anarchclown.
Säg till om ni vill hjälpa till - vi behöver fler frivilliga som ställer upp.

Preliminärt datum och det enda som är någorlunda spikat är lördag 03 november (allhelgona afton) och att det blir någonstans i Stockholm.

Vårt första mål är att hitta lokaler - ni får gärna komma med förslag.
Vi hade tänkt oss ett konvent för 25-50 personer (lite större än DanCon, men fortfarande litet nog att vara "hemtrevligt") under en dag (lördag), men kanske att vi börjar redan fredag eftermiddag och avslutar söndag förmiddag.
Eftersom vi planerar att hyra lokaler blir konventet inte gratis - men vi hoppas på att kostnaden stannar på 100 kr per person eller så.
Konventet är i första hand för rollspel.nus forumiter, men vi planerar även att annonsera på Sverok.

Feedback och idéer mottages gärna.

gizmo

temporary sunshine
Jag hjälper gärna med något, så tiden tillåter, fast jag vet inte riktigt nu vad det kan vara. Men det kommer nog finna sig. Annars kan jag alltid leverera motiverande kram och kakor.
Det blit ju Halloween konvent, datumsvis!

Eksem

Champion
Datumet krockar med BSK som alltid kör allhelgonahelgen, vill jag varna för. Ingen större förlust, men det förhindrar åtminstone mig från att delta.

Lämpliga lokaler är knepigt, jag vet att det hållits små brädspelskonvent i Skarpnäck; och Magic-turneringar i folks bostadsrätts-gemensamma-utrymmen och sådant.

G

Guest

Guest
Jag ställer gärna upp om det behövs. Så länge det inte innebär att jag ska stå någonstans och se snäll och trevlig ut för det kan jag inte. :gremwink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Eksem said:
Datumet krockar med BSK som alltid kör allhelgonahelgen, vill jag varna för. Ingen större förlust, men det förhindrar åtminstone mig från att delta.
Datumet krockar också med det eminenta SävCon i Sävar, så hufvudstaden och BSK får se sig fullkompligt utspelade på rollspelsfronten av norrlänningarna. Men lite kamratlig konkurrens är väl bara bra. Heja heja! :gremsmile:

Möller

Hubert Hortlax
Datumet känns väldigt knasigt. En krock med ett annat konvent kunde väl ha fått passera, men två? Vi (som i oss rollspelare) borde ju rimligtvis göra allt vi kan för att främja kontakten mellan våra landsändor, inte fullständigt motarbeta den.

Så för att vara lite konstruktiv, nån gång i oktober kanske? 13e eller 20e är fina lördagar.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Möller said:
Datumet känns väldigt knasigt. En krock med ett annat konvent kunde väl ha fått passera, men två? Vi (som i oss rollspelare) borde ju rimligtvis göra allt vi kan för att främja kontakten mellan våra landsändor, inte fullständigt motarbeta den.
Du har en poäng, men samtidigt kan det ju vara en skön grej att erbjuda ett alternativ för Stockholmare som inte riktigt pallar ta sig till Borås eller Sävar (var nu det ligger).

Fast yeah, det vore nog bättre att ha det ett annat datum.

Anarchclown

Swashbuckler
En flytt till ett annat datum diskuteras. Mer kan väl inte sägas riktigt än då saker fortfarande ligger i tidigt planeringsstadie.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
SävCon

Sävar ligger en bit utanför Umeå.

Det är rätt tjorvigt att ta sig dit om man inte har bil eller är villig att åka några mil med taxi från Umeå. Det går bussar, men på lite opraktiska tider för konventsbesökare.

För den resvillige rollspelaren är det dock ett trevligt konvent. Speciellt om man vill testa Umeå-skolan av scenarioskrivande eller träffa Nordnordost på hemmaplan.