Nekromanti Projekt

Radagast

Swordsman
Hej

Bifogar en fil med projekt som ligger på olika nivåer i planering och skapande. Skulle gärna vilja höra några utlåtande vad ni anser om dessa.

Det finns några mindre projekt som inte finns med som kommer att publiceras på något sätt (några blir antagligen Dogmabidrag för utmaningen 2005):

Dessa är:
GUD --- Dogmarollspel
Omvänt --- Dogmarollspel, finns i betaversion
Duckvanhoe --- d20 Gaming System
För några näbbfulla dollar --- d20 Gaming System

Dessa är nämnda i olika sammanhang på forumet under helgen, och är väldigt nära klar status (bortsett från För några näbbfulla dollar)

// Radagast

Jarre

Swordsman
Terroristgas

Det här liknar onekligen Vitulvs Skymningsläge mycket. Exakt samma koncept kanske?Varför inte vara lite kräjsy och göra en cross-over (eller heter det det?), blanda genrer hejvilt. Ett skräckterroristspel?

GAS - generella spelsystem i all ära, men har vi inte sett det förut? Vad är det som gör just detta till något speciellt?

Radagast

Swordsman
Re: Terroristgas

"Det här liknar onekligen Vitulvs Skymningsläge mycket. Exakt samma koncept kanske?Varför inte vara lite kräjsy och göra en cross-over (eller heter det det?), blanda genrer hejvilt. Ett skräckterroristspel?"

Faktum är att jag hade inte sett Vitulvs bidrag (dogma) innan idag (och efter att jag skapade filen), men det är inte som det.

Hade faktiskt tanken att göra det till skräckterrorist, men det skall gå att utesluta den ena delen också.

GAS - generella spelsystem i all ära, men har vi inte sett det förut? Vad är det som gör just detta till något speciellt?

Jodå, det finns endel sådana. Men jag vill ha ett snabbspelat system, något som kan liknas med exempelvis WEG's T6 som fanns i Star Wars bl.a. Därifrån kommer eventuellt endel av inspirationen komma vad gäller systemet, men det blir endel saker som kommer att göras om, så att det passar det jag har i bakhuvudet.

// Radagast

L337

Warrior
Finns GAS som någon fil som förklarar grundmekanismen? Jag ska nämnligen lämna in ett skolarbete som ett rollspel (ryska revolutionen) och jag vill helst inte sitta och datta med att bygga ett nytt regelsystem utan jag använder gärna ett redan befintligt som jag dock skriver om (man kan inte bara sno text, det är taskigt). Jag har funderat på att använda D6 (vet dock inte helt hur det fungerar man har änå sett lite av grunderna, verkar enkelt) men om gas är enkelt och smidigt kanske jag använder det, om jag får :gremlaugh:. Det finns inget rollspel som behandlar den ryska revolutionen va?

Sedan undrar jag också om för en näbbfull dollar blir ett dogmarollspel eller ett större projekt?

Radagast

Swordsman
"Finns GAS som någon fil som förklarar grundmekanismen? Jag ska nämnligen lämna in ett skolarbete som ett rollspel (ryska revolutionen) och jag vill helst inte sitta och datta med att bygga ett nytt regelsystem utan jag använder gärna ett redan befintligt som jag dock skriver om (man kan inte bara sno text, det är taskigt). Jag har funderat på att använda D6 (vet dock inte helt hur det fungerar man har änå sett lite av grunderna, verkar enkelt) men om gas är enkelt och smidigt kanske jag använder det, om jag får . Det finns inget rollspel som behandlar den ryska revolutionen va?"

Nope, GAS finns inte just nu. Åtminstone inte på papper.
Ett tips om du vill använda ett befintligt är T10-systemet, se http://www.foxtail.nu/

Både Västmark och Skymningshem: Andra Imperiet använder detta, och du får använda det om du följer avtalet (ganska lätt) och riktlinjerna som finns.

En näbbfull dollar kommer ha formatet av ett dogmarollspel (men inte till tävlingen) utan kommer använda sig av duck20 Gaming System, som fanns i åtminstone två bidrag i dogmautmaningen 2004, nämligen Zombie Ducks och Duccanners.

// Radagast