Nekromanti [Promotion] Anders Blixt gästar Bortom Bortom

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag hade den stora förmånen att i min rollspelspodd Bortom Bortom få besök av Anders Blixt - mannen, myten och legenden som hjälpte till att levla upp de svenska rollspelens kvalité och skapa den gyllene tidsåldern som existerade under slutet av 80-talet. I avsnittet berättar Anders om hur han började med hobbyn och tar oss sedan med på en resa igenom sin karriär med världsskapandet som den röda tråden. Hör honom reflektera över sin tid med rollspelen Drakar och Demoner, Mutant 2, Partisan, Gondica och Wastelands.
Du finner avsnittet här eller på iTunes eller Acast.

Bifur

Veteran
Robert Jonsson;n288044 said:
Jag hade den stora förmånen att i min rollspelspodd Bortom Bortom få besök av Anders Blixt - mannen, myten och legenden som hjälpte till att levla upp de svenska rollspelens kvalité och skapa den gyllene tidsåldern som existerade under slutet av 80-talet. I avsnittet berättar Anders om hur han började med hobbyn och tar oss sedan med på en resa igenom sin karriär med världsskapandet som den röda tråden. Hör honom reflektera över sin tid med rollspelen Drakar och Demoner, Mutant 2, Partisan, Gondica och Wastelands.
Du http://bortom.nu/2018/07/bortom-bortom-62-varldsskapandet-och-rollspelshistoria-anders-blixt/"]finner avsnittet här[/URL] eller på iTunes eller Acast.
Kul. Men vart tog avsnitt #61 vägen? Eller är det felnumrerat?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Bifur;n288097 said:
Kul. Men vart tog avsnitt #61 vägen? Eller är det felnumrerat?
Alla vet väl att efter 62 så kommer 61?

Nej, 61 och 62 spelades in kort inpå varandra, så när jag kom och började redigerade så visade sig att avsnitt 61 var förstörd av de stora vreda internet gudarna. Jag fick ge upp den - och planen är nu att spela in avsnittet igen så 61 blir nästa avsnitt.

Rangertheman

Myrmidon
Nu har jag äntligen haft tid att lyssna igenom avsnitt 6x. Fantastiskt kul att höra Anders Blixt berätta om sina drygt 4 decennier av rollspelande och -skapande. Duktig och trevlig intervjuare också :)