Det är inte spelets fokus, nej. Men det går naturligtvis att spela Coriolis som Babylon 5 the RPG om man vill. Vi kommer dock att fokusera på mer klassiskt äventyrande i form av att man upplever hela horisonten och dess kulturer. Firefly möter Tusen och En Natt är hisspitchen som summerar det ganska bra.DeBracy;n98989 said:Men hörrni... Min impuls har alltid varit att spela Coriolis som en rymdstationssåpa/dramaserie. Hur passar en sån ansats med de nya reglerna? Jag har börjat inbilla mig att det blir resor/utforskning eller mer klassiskt rymdäventyrande som är fokus. Är jag ute på en cykeltur?
Rymdhamster;n99398 said:Fråga: Gamla Coriolis hade på intet sätt ett regelsystem som stödde såpa/dramaspelandet i min mening. Och det enda i världen som talade emot utforskning som tema var att det inte fanns något att utforska om inte SL själv hittade på allting (dvs rymdstationen var rätt väl beskriven, och Kua hyfsat, men inget annat).
Är det något i nya Coriolis som skulle göra det mindre lämpat för drama-såpor än gamla Coriolis?