Nekromanti [Promotion] Gudasaga på Kickstarter!

ceruleanfive

Bläckfisk

Gudasaga är ett fornnordiskt mytologiskt mikrorollspel om eskapader och rivalitet, om list och egenkärlek. Ni gestaltar egenskapade asar, asynjor och vaner. Tillsammans ger ni er ut på äventyr i de nio världarna. Men var och en av er vill vara den gudom som får mest ära – inte sällan på frändernas bekostnad.

Gudasaga är nu live på Kickstarter och vi behöver din hjälp!

Här är kampanjen: http://kck.st/2OhfNYi

Tack och ha en härlig dag!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Asså vb5...

Jag svarade, men tog bort mitt svar. Ändå står det att jag har senaste inlägget i tråden.

(Mitt svar var alltså bara en länk till kickstartern, men ceruleanfive hann fixa startinlägget under tiden så den behövdes inte)

ceruleanfive

Bläckfisk
Björn Wärmedal;n298579 said:
Asså vb5...

Jag svarade, men tog bort mitt svar. Ändå står det att jag har senaste inlägget i tråden.

(Mitt svar var alltså bara en länk till kickstartern, men ceruleanfive hann fixa startinlägget under tiden så den behövdes inte)
Igår hade jag senaste inlägget i Nordnordost-tråden, men det stod ditt namn med min bild i sidebaren. ;)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ser ut att rulla på bra! På en halvtimme har ni dragit in 3ggr vad Cyber M/77 samlade under en månad. :)

ceruleanfive

Bläckfisk
wilper;n298584 said:
Ser ut att rulla på bra! På en halvtimme har ni dragit in 3ggr vad Cyber M/77 samlade under en månad. :)
Jag vet i ärlighetens namn inte vad som pågår. Kanske är det för att vi slugt gick ut med en osynlig länk, för att bygga hype?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Men hur tjockt är det tänkt att bli? Den pdf jag sett på forat tidigare var 4 sidor, inklusive försättsblad och rollformulär.

ceruleanfive

Bläckfisk
Björn Wärmedal;n298589 said:
Men hur tjockt är det tänkt att bli? Den pdf jag sett på forat tidigare var 4 sidor, inklusive försättsblad och rollformulär.
Reglerna är egentligen bara ett dubbelsidigt blad. I det fyrsidiga häftet finns även lite spelexempel och rollformulär med.

Boken som vi kickstartar innehåller dock beskrivningar av de nio världarna, av berömda gudar och deras föremål, mytoligiska varelser och sånt. Under speltesten konstaterade vi helt enkelt att många kände att det vore skönt med en smidig världsbok att bläddra i för inspiration.

Jag tippar på att det blir en bok strax under 100 sidor.

ceruleanfive

Bläckfisk
En av våra illustratörer – konsthantverkaren Josefin Falk – har skapat en karta över Asgård, i form av ett gediget träsnitt. Väldans fränt, tycker jag! :)

ceruleanfive

Bläckfisk
Kickstartern har nu dragit ihop mer än 150 backare och en bra bit över 45 000 kr. Alla extramål är upplåsta. Helt van-sinnigt!

2 dagar återstår av kampanjen. Det hade varit as-häftigt om vi kunde spränga 50 000 och 1000% av grundmålet!

http://kck.st/2OhfNYi

Vilket fint projekt ceruleanfive! Det ser väldigt mysigt och barnvänligt ut :) Och jag är mycket imponerad av er kickstartersida, med snygga rubriker, inbäddade länkar och lättillgänglighet! Jag har mycket lärdom att vinna på att tala med dig/er hur ni gör det. Exempelvis hur ni får till de där bilderna på den färdiga boken trots att den bara finns digitalt.

Stort grattis till er kickstarters framgång! Wow alltså! Tips är att kontakta skolor och Historiska museet i Stockholm för att se om de vill köpa in ert rollspel! Många uppskattar rollspelande och alternativ pedagogik för skolbarnen, särskilt vikingatidsläroplanen brukar få rätt stort svängrum. Vissa tar barnen till rekonstruerade järnåldersgårdar, andra hantverkar i skolorna, och vissa rollspelar också :) Är utbildad arkeolog och skulle gärna se att man närmar sig mytologi på ett äventyrsfullt och lekfullt sätt. Man kan alltid skaffa sig expertkunskaper och förstå kritisk teori när man blir äldre ^^

Stort lycka till i fortsättningen!
/Tom, skapare av rollspelet Vindeon