[Promotion] Knight Forlorn på Kickstarter

ceruleanfive

Bläckfisk
Mitt senaste rollspel är nu live på Kickstarter!

Knight Forlorn – Book.jpg

Knight Forlorn är ett Soulslike-roguelike-storyspel. Genom procedurell generering, roterande roller, obarmhärtiga strider, improvisation, och samverkan väver ni berättelser om en ensam riddare på ett lönlöst uppdrag i en vittrande värld.

https://www.kickstarter.com/projects/blackfiskforlag/knight-forlorn

Spana in spelet, överväg att backa spelet, och hjälp gärna till att sprida ordet. Ju mer stöd, desto fränare blir den fysiska utgåvan.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Backat!

Om någon tvekar så är det här supercoolt. När jag spelade det duellerade vi och förlorade mot ett rötägg i en sönderfallande ruin, medans kannibalgoblins tittade på och en död gud flög omkring utanför.

Leon

Leo carcion
'Tis done. I am pledged, purse, body and soul. And thou shalt likewise thus pledge until the very limit of the funding goal! Tarry no more, for the hour grows late. Scant three and twenty turnings of the sun remain before all turn to ash and bitterness.

ceruleanfive

Bläckfisk
Hmm @ceruleanfive , hur lång tid tror du det tar att spela på ett konvent?
Det står 2+ timmar i KS:en...men hur myckety + talar vi om? ;)
Det beror på. Oftast har vi fått till någon form av tillfredsställelse avslut på typ 2 timmar, men protagonisten kan ju råka dö på typ 15 min, och om kortleken och deltagarna vill det kan man nog spela 5–6 timmar.

kanske något för Munkcon... inte för att jag anmält mig som SL, men det finns kanske utrymme ändå.
Den ÄR redan anmäld ;)
Mibn frågas är kopplad till min lilla ADHD hjärna som aldrig slutar försöka hitta idér/vinklar för att få roliga saker att hända ;)