Nekromanti [Promotion] Kutulu - De försvunna soldaterna!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Året är 1947. Rollpersonerna skickas upp till Kiruna för att undersöka det mystiska försvinnandet av 43 stupade tyska soldater, som begravts där i väntan på krigsslutet. De hamnar genast i en soppa av klasskamp och korruption i den lilla gruvorten – vem kan man lita på? Visste journalisten Vikander något? Ligger det något bakom anklagelserna mot disponent Hammar?

Nu är det er tur att bege er upp till snön, kylan och gruvan …​

Jag fick just hem provtrycket för Moa Frithiofssons lovecraftska äventyr "Ett statligt ärende i norr: De försvunna soldaterna". Det ser riktigt, riktigt bra ut!

Äventyret har ju gått ett par vändor i olika svenska rollspelspodcasts och har nu skrivits om och utökats för Kutulus räkning.

För egen del blir det en milstolpe - den nionde(!) produkt jag släpper på lika många år, men den första där jag knappt skrivit ett ord själv - jag har bara agerat projektledare och layoutare; Moa har skrivit och gjort efterforskningar. Det känns riktigt coolt, dels att det finns duktiga äventyrsmakare som vill göra grejer till ett spel jag skapat, dels att faktiskt ha möjligheten att "outsourca" skapandet på det här viset.

Texten är som sagt Moas, inlagan är precis som grundboken illustrerad av grabbarna på Inhamn Förlag och omslaget är gjort av Enmanuel Martinez. Layouten är min, och vi har också haft stor hjälp av Kathrin Hagmaier när det gäller korr och redigering. Plus ett gäng speltestare, korrläsare och bollplank.

Boken kommer att finnas tillgänglig i Fria Ligans butik på Gothcon och senare, antar jag, både i deras webbshop och i välsorterade rollspelsboklådor.

Attachments

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Kul, blir ett köp. Kommer PDF ligga på Urverks webbplats i samband med släppet också?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
P.eLL.e;n278384 said:
Kul, blir ett köp. Kommer PDF ligga på Urverks webbplats i samband med släppet också?
Om jag hinner/orkar fixa en webbvänlig version innan Gothcon så fixar jag det såklart, annars kan det bli någon gång under veckan efter Gothcon.

Men ja, som vanligt kommer det att finnas en gratis PDF med lager och bokmärken och grejer, en Epub-version för folk med läsplattor och ett källpaket med InDesignfiler och illustrationer i originalupplösning.

Dessutom kommer det att dyka upp lite extra goodies till äventyret i PDF-format, som ett relationsdiagram och t.ex. lite brev och annat som kan användas som props.

Jocke

Man med skägg
Måns;n278504 said:
Hur långt är äventyret? Alltså räknat i spelmöten på ett ungefär?
När jag läste det så framstod det som en one-shot. Ett till två möten. Svartviken klipper ju ganska hårt dom jag förstår det och kom upp i fyra avsnitt på runt en timme styck, så det stödjer den tanken.

McAber

Varulv
Båda deras (eller om en nu är VSRs) är riktigt bra. Jag gillar ju båda gängen så jag kanske är lite partisk. Kul att höra samma scenario med olika gäng. Jag har för mig Moa är SL båda gångerna.