Nekromanti [Promotion] Kwarnberg spel

kwarnberg

Swordsman
För ett tag sedan bestämde jag mig för att samla alla mina spelprojekt under ett namn. Namnet blev Kwarnberg spel. Jag tog fram en liten hemsida för det hela och har nu lanserat den sedan ett tag tillbaka. Jag försöker hålla den hyfsat levande och lägga upp nya och uppdaterade projekt när sådana finns. Där finns också en blogg för mina tankar om saker och ting, samt ett litet forum som av förståeliga skäl gapar tomt på inlägg i nuläget.
Kolla gärna förbi och säg vad ni tycker. www.kwarnbergspel.nu

kwarnberg

Swordsman
Lite buff på den här. Jag har nu kommit igång med bloggen på sidan, och försöker lägga upp ett inlägg eller två i veckan. De flesta inlägg handlar om tips och tricks för spelare och spelledare, grundade i mina erfarenheter. Försöker använda gott om exempel från spelsessioner och så. Försöker hålla mig till handfasta tips grundade i erfarenhet, snarare än idéer om vad jag tror vore kul eller skulle fungera.

De senaste dagarna har det kommit inlägg om karaktärsutveckling ur spelar- respektive spelledarperspektiv, tips på hur man kan göra strider intressantare, ett inlägg om mitt nya magisystem till Skrômt, samt hur man kan arbeta med rollpersonerna som huvudpersoner. Fler inlägg kommer!