Nekromanti [promotion] Rotsystem: Dina Ängder Gröna kommer till påsk!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Lagom till påsken kommer den efterfrågade och efterlängtade utforskningsmodulen till Rotsystem: Dina Ängder Gröna!

Preliminär blurbtext:

Välkommen ut i det Gröna!

De flesta människor i den nya tiden nöjer sig med att leva sina liv innanför arkologins trygga väggar. Du är annorlunda. Du har bestämt dig för att lämna den varma och säkra tillvaron för att utforska världen utanför.

Naturen hatar dig, och med röda klor och gröna strypsnaror försöker den hindra ditt varje steg.
Här ute finns en mängd faror och fasor, från gigantiska muterade monster till minsta infektion, men här finns också oräkneliga rikedomar. Kommer du att vara en av de få som ger sig ut och lyckas återvända med erfarenheter och rikedomar? Eller kommer du att bli som de flesta, som kommer tillbaks svårt skadade och infekterade, eller som inte kommer tillbaks alls? Har du det som krävs för att överleva härute?

Den här modulen innehåller:
  • Ett spelarkapitel som täcker hur man förbereder sig inför en expedition, vad man kan förvänta sig från uppdragsgivare och vad man bör packa med sig.
  • Ett spelledarkapitel som hjälper dig att skapa en så minnesvärd och spännande upplevelse som möjligt. Här lär du dig om utforskning ute i det vilda och gröna, i övervuxna städer och i övergivna ruiner.
  • Nya regler för infektioner och smitta, som skapar en stämning av paranoia och maniskt säkerhetstänk hos spelare och rollpersoner. Och om olyckan är framme; ett ramverk som låter spelledaren skapa en skräddarsydd infektion som bryter ner rollpersonens kropp och psyke.
Butikspriset är inte fastslaget, men det landar väl troligen kring hundralappen skulle jag tro.

Gratis-PDF, gratis-epub och en zipfil med källmaterialet (InDesignfiler, illustrationer etc) kommer att publiceras efter Gothcon.

Attachments

krank

Jag postar en hel del statusuppdateringar på Rotsystems facebooksida, men nu när det börjar närma sig kommer jag att försöka komma ihåg att uppdatera lite här också.

Det som händer just nu, och som föranledde ovanstående post, är att jag alldeles nyss skickade in en inlage-PDF och en omslags-PDF till Publit och beställde ett provtryck. Boken är alltså "färdig" även om det fortfarande finns utrymme för förbättringar och finslipning innan sluttryck. En pessimistisk tidsplan ser ut ungefär såhär:

Publit tar 5 arbetsdagar på sig att trycka provexet, dvs de blir klara på onsdag nästa vecka. Sedan tar posten två dagar på sig att skicka boken till mig; då får jag den på fredag nästa vecka. Jag kommer alltså i så fall kunna lägga helgen på att justera saker. Därefter skickar jag på riktigt tryck. Det tar också 5+2 arbetsdagar, och jag får böckerna den 22:a. Eftersom jag är en smula paranoid ser jag till att skicka de färdiga böckerna till en kamrat i Göteborg istället för till mig själv, så OM det blir förseningar så får böckerna största möjliga chans att komma fram i tid...

Konrad Konvalj

Myrmidon
"Du har bestämt er för att lämna"

?Känns som att det är utanför mitt område men.. Skall det inte vara dig istället för er.

Korrektur är inte min kopp av bärs men jag störde mig på det. Kanske är så att det ska vara så men det kändes fel. Annars snyggt så klart!

krank

Konrad Konvalj;n162336 said:
"Du har bestämt er för att lämna"

?Känns som att det är utanför mitt område men.. Skall det inte vara dig istället för er.

Korrektur är inte min kopp av bärs men jag störde mig på det. Kanske är så att det ska vara så men det kändes fel. Annars snyggt så klart!

Tack! Fixar till slutversionen! =)

krank

I väntan på provtrycket så kunde jag inte låta bli att göra ett litet test. Jag blev ganska nöjd; den svarta grejen längst ner på framsidan balanserar upp det hela ganska bra... Förra modulen behövde inte ha något där, för i det fallet låg titeln längst ner, men här saknades det... tja, nånting.

Attachments

Vimes

Sillkung
Nu hann KK före, så jag gnäller på något annat istället: "tillbaka", inte "tillbaks". Och: "ditt varje steg" låter oideomatiskt (gissar att det är en anglicism).

luddwig

Lawful evil
Ser snyggt ut och verkar bra. Synd bara att Rotsystem är ett av många rollspel som jag inte hunnit eller orkat läsa och inte heller ser ut att få spela, åtminstone inte under överskådlig tid.

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Rotsystem har snygg cover art. G som i Gängkrig har snyggt cover. Dina Ängder Gröna besiker inte heller. :) Bra med en utforskningsmodul, Grönskan är ju trots allt jävligt spännande.

krank

Kraetyz;n162389 said:
Bra med en utforskningsmodul, Grönskan är ju trots allt jävligt spännande.
Jo, jag har förstått att det finns ett sug efter mer om utsidan av arkologin. Nästa grej jag skriver blir troligen del 1 i Den Stora Kampanjen och där kommer utsidan och det Gröna att finnas med, men sen har jag också börjat fundera på ett rejält bestiarium. Inspirerat av Book of Unremitting Horror, som ju är den objektivt bästa monsterboken. Jag tänker mig kanske en 15-20 olika bestar, både såna som lever ute i naturen och såna som tagit sig in i arkologin. Och så fokus på hur de används i äventyr - vilka spår de lämnar, motivationer och så vidare. Illustrationer av Eric Quigley, som ju gjorde björnen och lejonet i grundboken, och som gjort ännu en magnifik björn och en fågel till Dina Ängder Gröna.

Jag är inte klar med Rotsystemvärlden ännu...

krank

GnomviD;n162409 said:
Är det förresten George C som gjort det här omslaget också? Riktigt snyggt!
Det är det! =)

Vid det här laget känns det ju lite som ett måste för Rotsystemprylar. Lite som att jag nästan måste ha ett antal Steven Austinprylar i inlagan. Får hoppas att de båda herrarna fortsätter att vara tillgängliga...

krank

GnomviD;n162409 said:
Snygg pitch! Jag gick in och pillade lite i meningsbyggnaden för att få syftningen lite tydligare.
Jag passade på att slänga bort den problematiska meningen. Den var ju ändå mest ett sätt för mig att få in ännu en referens till "nature red in tooth and claw"; allt som sades i den meningen sades bättre i resten av texten. Så nu är baksidestexten lite kortare =)

krank

Å en annan grej: Om nån känner sig manad så skulle jag uppskatta att hitta ett eller några par extra ögon som kunde ta sig en titt på pdf:en jag skickade på tryck. Texten är ganska genomkorrad, men det skulle nog behövas lite layoutkorr också. För att hitta eventuella horungar och sånt. Jag tror att jag lyckats få bort alla märkligheter men det finns ju såklart inga garantier.