Nekromanti [Promotion] Rotsystem goes ISSUU

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Issuu är en sida där man kan ladda upp PDF:er och publicera dem så att folk kan läsa dem online - från och med idag finns Rotsystems grundbok, G - som i Gängkrig och Dina ängder gröna på Issuu!

Länkar:
Dessutom ligger det numera Issuu-inbäddningar på produktsidorna på urverk speldesigns hemsida; se t.ex. här.

Med andra ord: Om du varit lite nyfiken på Rotsystem men inte orkat ladda ner eller bläddra i PDF:er så finns nu inte längre några ursäkter! Böckerna som ligger ute är i fullversion och har givetvis interaktivitet med t.ex. hyperlänkade sidhänvisningar och annat praktiskt. Och de kan också läsas via Issuu-appen som finns till Android och till iOS!

krank

Enligt vad jag läst mig till så håller Issuu dessutom på och jobbar fram en ny HTML5-baserad läsare som ska ersätta den nuvarande som använder Flash. Det ser jag fram emot!

Arfert

Facit
Bra, för jag gillar inte Flash. Har avinstallerar det på de flesta av mina datorer.

krank

Arfert;n194019 said:
Bra, för jag gillar inte Flash. Har avinstallerar det på de flesta av mina datorer.
Jag har det inbyggt i Chrome, men har installerat en flashblocker.

Jag tror att Adobe Animate (det som tidigare var Flash) har en framtid som enkelt program för klassisk animation (frame by frame) och liknande, och kanske som program för att bygga HTML5-grejer (de har börjat jobba ditåt) men traditionella swf-filer tror jag bara kommer att finnas kvar som extrema undantag. Typ som java-applets...

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Fy fan vad jag är kär i Rotsystem, böckerna är så jävulskt snygga. Finns G som i Gängkrig och Dina Ängder Gröna som fysiska produkter någonstans? Hittar inte på Urverks hemsida :(

EDIT: Jo, G som i Gängkrig finns visst! :D Inte DÄG dock?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Kraetyz;n194211 said:
Fy fan vad jag är kär i Rotsystem, böckerna är så jävulskt snygga. Finns G som i Gängkrig och Dina Ängder Gröna som fysiska produkter någonstans? Hittar inte på Urverks hemsida :(

EDIT: Jo, G som i Gängkrig finns visst! :D Inte DÄG dock?
Jodå, den såldes på GothCon i alla fall. Jag har ett exemplar i min bokhylla. :)

Kraetyz

Robert Jonsson;n194231 said:
Jodå, den såldes på GothCon i alla fall. Jag har ett exemplar i min bokhylla. :)
Men fan då. Får väl vänta på att krank lägger upp en köpbar version hos Fria Ligan/SFbok eller något då. För jag kan då inte hitta't.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Kan ju vara så att det var en begränsad tryckt upplaga som sålt slut, men jag är säker på att krank kommer och säger hur det ligger till då han ser tråden.

krank

DÄG finns att köpa, men bara hos Fria Ligan just nu. Jag vet inte riktigt varför; det har varit en del krångel med missuppfattningar, ordersystem och annat men de borde vara lösta nu. Ska kolla upp under veckan; egentligen borde det inte finnas några hinder för DÄG att hitta en plats på SF-bok...

Kraetyz

krank;n194267 said:
DÄG finns att köpa, men bara hos Fria Ligan just nu. Jag vet inte riktigt varför; det har varit en del krångel med missuppfattningar, ordersystem och annat men de borde vara lösta nu. Ska kolla upp under veckan; egentligen borde det inte finnas några hinder för DÄG att hitta en plats på SF-bok...
Awesome, då beställer jag från Fria Ligan redan ikväll ^^

gizmo

temporary sunshine
Och jag ska få ett redak ex av nåt kommer jag på! Men har tappat koll på vilka.. Vi får göra en inventering nån gång..