Vad är klockan? Det är månadsslut (nåja) och det betyder att det är MINIMODUL O CLOCK!
Den här månaden har jag äntligen tagit tag i att layouta modulen Stridszoner, som tillför förflyttningsregler för strid samt regler för att slåss mot stora fiender (som stridsvagnar och monster).
Du hittar Stridszoner i kategorin Minimoduler på Rotsystems hemsida.
Mitt mål är att presentera en "minimodul" på 1-3 sidor varje månad, kring månadsslutet. Moduler som kommit hittills är:
Den här månaden har jag äntligen tagit tag i att layouta modulen Stridszoner, som tillför förflyttningsregler för strid samt regler för att slåss mot stora fiender (som stridsvagnar och monster).
Du hittar Stridszoner i kategorin Minimoduler på Rotsystems hemsida.
Mitt mål är att presentera en "minimodul" på 1-3 sidor varje månad, kring månadsslutet. Moduler som kommit hittills är:
- Ordlistan -- vad det låter som; en lista med ord och slang i Rotsystems värld. Är tänkt att växa och uppdateras vid behov.
- Framtidsplanen -- en genomgång av mina planer framöver - vilka produkter jag jobbar på, i vilken ordning de är tänkta att släppas, vilka hemligheter som avslöjas i den Stora Kampanjen, etc.
- TL; DR -- en kort, snabb introduktion till spelare som inte orkar läsa 300 sidor grundbok för att få vara med och spela. Den här modulen ger en överblick och tillräckligt med kunskap för att man ska kunna kasta sig direkt in i spelet.
- Stridszoner -- förflyttningsregler i strid samt regler för att slåss mot stora fordon och fiender.