Nekromanti [Promotion] Rotsystem - stridszoner!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vad är klockan? Det är månadsslut (nåja) och det betyder att det är MINIMODUL O CLOCK!
Den här månaden har jag äntligen tagit tag i att layouta modulen Stridszoner, som tillför förflyttningsregler för strid samt regler för att slåss mot stora fiender (som stridsvagnar och monster).
Du hittar Stridszoner i kategorin Minimoduler på Rotsystems hemsida.

Mitt mål är att presentera en "minimodul" på 1-3 sidor varje månad, kring månadsslutet. Moduler som kommit hittills är:
  • Ordlistan -- vad det låter som; en lista med ord och slang i Rotsystems värld. Är tänkt att växa och uppdateras vid behov.
  • Framtidsplanen -- en genomgång av mina planer framöver - vilka produkter jag jobbar på, i vilken ordning de är tänkta att släppas, vilka hemligheter som avslöjas i den Stora Kampanjen, etc.
  • TL; DR -- en kort, snabb introduktion till spelare som inte orkar läsa 300 sidor grundbok för att få vara med och spela. Den här modulen ger en överblick och tillräckligt med kunskap för att man ska kunna kasta sig direkt in i spelet.
  • Stridszoner -- förflyttningsregler i strid samt regler för att slåss mot stora fordon och fiender.
Framöver är det tänkt att minimodulerna också ska kunna innehålla äventyrsplatser, SLP:er, korta äventyr och beskrivningar av vapen, cybernetik eller annan teknologi.

Axelsson

Warrior
Trodde att det var något helt annat modulen skulle handla om.

Jag blev ändå positivt överraskad, har haft väldigt svårt att förstå mig på det här konceptet innan. Men här känns det väldigt glasklart.

En fråga bara, visar du upp kartan för alla spelare? Jag skulle nog se till att alla såg den, men ingen fick peka på kartan utan beskriva vad man gör utifrån den.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Axelsson;n120978 said:
Trodde att det var något helt annat modulen skulle handla om.

Jag blev ändå positivt överraskad, har haft väldigt svårt att förstå mig på det här konceptet innan. Men här känns det väldigt glasklart.

En fråga bara, visar du upp kartan för alla spelare? Jag skulle nog se till att alla såg den, men ingen fick peka på kartan utan beskriva vad man gör utifrån den.
Jag tänker att man kan köra på olika sätt:
- SLP gömmer kartan helt, beskriver vad som finns, beskriver effekter men visar inte karta. Ingen mekanik kommuniceras direkt, utan det blir mer "jag springer mot honom" - "då är det en massa stolar ivägen, det tar dig en stund att navigera förbi dem"
- SL visar kartan, men utan uppritade områden. I övrigt som ovan. Spelarna får en överblick.
- SL visar kartan, uppdelad i områden. Spelarna kan peka på kartan och prata öppet om avdrag och bonusar.

Alla dessa funkar, enligt mig =) Tanken är ju att det här ska vara ett mångsidigt verktyg som kan användas på olika sätt.