Nekromanti [Promotion] Sci-Fi! i Fenix

Nässe

Myrmidon
Äventyr!

Hur utgår man från Battlestar Galactica/ Stark trek/ etc. Alltså hur man kan använda sin favoritteveserie för att spela Sci-Fi.

Olika sorters Aliens.

Hur man bygger äventyr i Sci-FI.

luddwig

Lawful evil
Jag skulle gärna se en äventyrsplats med skog/djungel och träsk. Det funkar i Star Wars (Endor, Kashyyyk, Dagobah) och i Flash Gordon (Arboria) så varför inte i Sci-Fi!?

Robert

Warrior
- Aliens med olika inriktningar och kultur på ett väldigt kolonialt och etnocentriskt sätt. Alla Sleuth är t.ex lata, fega och oärliga.
- Rymdskepp.
- Locations.
- Fördjupningar av något tufft som finns i boken.

Allt MÅSTE vara rikligt illustrerat i en stil som inte är av typen concept design på dataspelsföretag.

Arfert

Facit
Allt MÅSTE vara rikligt illustrerat i en stil som inte är av typen concept design på dataspelsföretag.
Det är det som är problemet numera... ALLA nya, utom stressade serietecknare (som inte hinner ställa upp), ritar typ concept design. Eller så gör de manga.

Jag vill ha en tecknare a la Jean-Claude Mezieres

Drey

Veteran
Skriver samma som i bloggen:

Jag skulle vilja se en fortsättning på "Vildhundar".

Sitter och pular med en liten historia om hur Zhakarr invaderar X. Och kampen om en motståndsrörelse.

Hoppas det är ok att jag använder Sci-fi. Gillar settingen!

Drey

Veteran
Ska kanske säga att tanken är att jag ska spela den med ett par ungdomar på en ungdomsgård där jag bor. Vi har över 20 som anmält sig att spela! Kommer bli två grupper som spelar en Mutant och jag kommer nog köra Sci-fi.

Robert

Warrior
Arfert;n129423 said:
Det är det som är problemet numera... ALLA nya, utom stressade serietecknare (som inte hinner ställa upp), ritar typ concept design. Eller så gör de manga.

Jag vill ha en tecknare a la [url]http://www.noosfere.org/mezieres/Jean-Claude Mezieres[/URL]
Tja, jag kan göra ett arbetsprov för det blir en förändring i stil så jag måste testa själv. Är du orolig för att det provet blir alldeles för bra tycker du ska prata med Per Sjögren, aka Perkan. Traditionalist ut i fingerspetsarna. Gjort mycket åt Riotminds.

Annars är Nyvinters lite skeva stil bra tycker jag. Visserligen CG men med känsla och personlighet. Det viktiga är att det inte blir en lite otydlig CG-bild där små människor står med bildens ljuskälla och tittar på gigantiska ruinstatyer eller en sjukt otydlig och plåtrig bild på en stad där färgblaffor i olika färger är lampor och neon.

Jag PM:ar arbetsprovet när jag är klar.

nyvinter

Illustrationist
Robert;n129477 said:
Annars är Nyvinters lite skeva stil bra tycker jag. Visserligen CG men med känsla och personlighet.
Tack. Även om jag tycker att "visserligen CG" är en lite trist disclaimer — verktyget spelar ingen roll längre utan bara vad man gör med det. Exempelvis sök på Cameron Stewart och se vad han gör med tusch och digitalt, det är minimala skillnader. (Nu är jag inte riktigt i närheten av CS färdigheter men ändå...)

För två veckor sedan:

Robert

Warrior
Nja, om mediet är del av slutresultatet så spelar det roll. Vill man en akvarell blir det fel med CG. I det här fallet håller jag dock med dig.

nyvinter

Illustrationist
Ja, men det blir precis lika mycket fel med oljefärg i sådana fal. Att folk automatiskt håller analogt över digitalt oavsett slutprodukten är något som stör mig.

Dave McKean arbetar med blandmedia och digitalt och Frank Miller arbetar analogt — .allt deras arbete säger är att McKean är fantastisk konstnär rakt igenom och att Miller är som bäst hantverkamässig och som sämst sämre än Rob Liefeld. Inget av det säger något om vilket medie som är bäst.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
nyvinter;n129507 said:
Tack. Även om jag tycker att "visserligen CG" är en lite trist disclaimer — verktyget spelar ingen roll längre utan bara vad man gör med det.
Word!

Fine, vill man ha en oljemålning att hänga på väggen så duger ju är det ju en sak. Men även om en handgjord rollspelsbok med illustrationer gjorda i olja vore sjukt episkt, så är det ju knappast det vi pratar om här =)

Snackar vi något som ändå ska tryckas på ett eller annat sätt är ju verktyget bilden är producerad med fullkomligt irrelevant. Bara den slutliga bilden spelar någon roll.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Voldstagg13;n129567 said:
Det är fusk med CG! Det förenklar arbetet och fungerar lika bra (eller bättre)! :)
Dessto bättre! Alla dessa fantasifulla och begåvade människor som tidigare begränsats av mediets inbyggda svårigheter kan äntligen få sin chans att ge sina idéer den skepnad de förtjänar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert;n129589 said:
Japp det blir lika fel och det var min poäng. Annars tycker jag inte illa och digital konst överlag. Berting är grym och det är Egerkrans också. Lukas Thelin och du själv är andra exempel på när CG används på ett personligt och uttrycksfullt sätt.

Däremot finns det en stil jag tycker skittrist. Se bilaga.

Tja, smaken är som baken. När jag kollar på illustrationer är jag inte ute efter "personligt uttryck", generellt - jag vill ha en stämning, en känsla. Och den där bilden du postade tar mig direkt in i skeendet på ett väldigt effektivt sätt. Jag köpte spelet det kommer från mer eller mindre enbart baserat på hur inspirerande illustrationerna är.

Robert

Warrior
krank;n129640 said:
Tja, smaken är som baken. När jag kollar på illustrationer är jag inte ute efter "personligt uttryck", generellt - jag vill ha en stämning, en känsla. Och den där bilden du postade tar mig direkt in i skeendet på ett väldigt effektivt sätt. Jag köpte spelet det kommer från mer eller mindre enbart baserat på hur inspirerande illustrationerna är.
Du ser, jag valde att inte köpa det mer eller mindre på grund av illustrationerna. Personligt uttryck låter onekligen pretentiöst men jag gillar att se på bilden vem som gjort den helt enkelt.