Nekromanti [Promotion] Speltidningen HYDRA

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag tyckte det var roligt att skriva Cyber M/77 med projektgruppen, det blev lite tomt nu när det bara var själamördande ensamarbete kvar. Så jag lade ut några krokar och lyckades rekrytera en liten redaktion för ett rollspelsfanzine i stället! Ambitionsnivån är "Lite lägre lägstanivå." och "Den som vill göra något får göra det även om den inte är bra på det."

Med följden att HYDRA underbart spretigt. Om det är bra också får ni väl avgöra själva.

HYDRA handlar om OSR och KSR, men det listade ni nog ut redan när ni såg det färgglada omslaget.

http://www.drivethrurpg.com/product/232982/Hydra-1

God45

#PrayersForBahakan
:D

Värt priset bara för enhörningsrecensionen! :D

Khan

Kondottiär
Hipp hipp hurra!

Till nästa gång ska jag hinna karva ut lite tid i kalendern för att kunna bidra också.

wilper

Jo, förr eller senare. Jag skall beställa ett provtryck först bara så det inte blir dåligt om någon köper.

Caligo

Swashbuckler
Fantastiskt roligt!

Ta några stencilerade ex med dig till GothCon så kan de gärna ligga på vårt spelmakarbord!

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
wilper;n272729 said:
Jo, förr eller senare. Jag skall beställa ett provtryck först bara så det inte blir dåligt om någon köper.
Gratis frakt till 5 feb! BOOKSHIP18 . Om du vill köra´t via LULU alltså.

Dimfrost

Special Circumstances
Det kan påpekas att vi gärna vill ha en brevspalt också, så alla insändare välkomnas! Gärna invändningar mot sådant som står i #1, regelfrågor till spel som inte finns, eller frågor om kommande utgivning.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Men hur skickas brev till tidningen? Finns det en mejl-adress? Eller är det snigelpost till wilper som gäller?

luddwig

Lawful evil
Björn Wärmedal;n272857 said:
Men hur skickas brev till tidningen? Finns det en mejl-adress? Eller är det snigelpost till wilper som gäller?
Jag vill faxa. Det är ju ändå 80-tal.

Tant Ragnar

Gamle usling
Vad är ramarna om man vill bidra? Max/min antal tecken? Formatering på texten, funkar det med plain text?

Dimfrost

Special Circumstances
Om man vill skriva en insändare kan man nog skicka den via mail, snigelpost, PM, inlägg i den här tråden, Facebook-mess mm.

Om man vill skriva en artikel finns det nog inga tydliga krav på längd, förutom att det inte ska vara oerhört långt? Wilper layoutar med LaTeX så ren text är vad som gäller.

lilonjo

Veteran
Kul nummer! Jag påbörjade ett projekt att spela igenom alla versioner av DoD samt alla tillhörande äventyr i kronologisk följd. Jag har inte kommit så långt pga brist på tid och spelgrupp, men jag har hittills spelat DoD 1982 och äventyren: ”Bland alfer och troll”, ”Tvillingbergen” samt ”Spindelkonungens pyramid”. Jag skrev ned mina tankar på medium men om det skulle vara intressant skriver jag gärna en anpassad recension eller dylikt vad som än passar till nästa nummer.

wilper

Vi minns ju alla att det bästa i den gamla tidens speltidningar var insändarna. Genom dem kunde man få ledtrådar till stora mysterier som "Hur spelar alla andra?" "Vad är coolt?" "Hur har andra löst det här?" "Visst håller andra med mig om att det enda rätta sättet att spela är att ..."

Nuförtiden Facebookar vi, skriver på forum, och andra flyktiga media, de stora frågorna och svaren är redo att sopas bort med nästa elektromagnetiska puls.

Var inte förgänglig.

Få dina tankar i tryck, ge dem möjlighet att återupptäckas i ett metallskrin bland ruinerna av vår civilisation.

Skriv en insändare till Hydra.

wilper

(För att förekomma frågan om tryck. Kungliga postverket förlorade provtrycket av Hydra #1 i en tragisk men oundviklig olycka. Nytt provtryck är beställt.)

wilper

Säckknytning för Hydra #2 har påbörjats.

Hade du tänkt skicka in en insändare eller göra reklam för din OSR/KSR-grej i tidningen är det hög tid att du tar tag i det.