Nekromanti Psycokryss?????

Wixler

Veteran
Många i min grupp tycker neotech suger på grund av att man får psycokryss för nästan ingenting....jag har bestämt mig för att tämja på den regeln och bara ge psycokryss när dom gör något ricktigt otrevligt men jag tycker det är lite fel med att temja på regler också..har ni någon ide på hur man ska göra med psycokryssen?????

(Seriös rollspelare och spelledare)

Robban

Hero
jag kommer inte ihåg vad regeln heter, men kör med den... den som säger att man bara får nya psykoskryss om man _dubblerar_ antalet offer, if you get my meaning?

/R

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag gillar NeoTech 2 av samma andledning. Vem skulle inte få men av att döda oändligt antal människor? Psykopater. Där har vi det. Låt din grupp spela psykopater så kan de ju inte få psykoskryss.

//Martin
<A HREF="http:// www.martin4um.cjb.net " target="_new">http:// www.martin4um.cjb.net </A>

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Precis.

Min karaktär, som jobbar som Hitman, har massvis och psykokryss och har redan fått en Neuros. Jag börjar bli mer och mer deprimerad. Är inte det verkligare än att jag bara struntar i att jag dödat massvis med människor?
Stridsvana ska kosta. För en vanlig människa kan en så liten händelse som en barfajt eller ett rån vara rätt så traumatisk. Inte sant?

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Maggan

Swordsman
Samma här...

Jag har inte börjat spelleda än. Men jag tycker också det verkar bli en av dom roligaste grejerna i spelet! Spelarna ska veta hut att bara springa runt och döda folk! :O)
Jag längtar till att få säga till spelarna "Du får 4 Psykoskryss" med ett stort leende på läpparna...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Måste tillägga en sak.

Jag tycker det är bra att RP får Psykokryss. Det kan bli mycket bra rollspelande mellan dem, när de t.ex. går i psykoterapi. Dessutom sätter det ännu mer realism på RP, tycker jag i alla fall.

/Taira Kiyomori

Maggan

Swordsman
Det stämmer bra...

Ju verkligare det är, ju roligare blir det. Förutom Psykosen så är ju även skadesystemet i N2 verkligare än många andra...

->>Magnus<<-

Magnus L

Hero
<I<Många i min grupp tycker neotech suger på grund av att man får psycokryss för nästan ingenting....</I>

Tycker du att skjuta folk är "nästan ingenting"?

Absimiliard

Veteran
den kör vi med, en av mina spelare har just passerat sin 256:e bekräftade kill...

Han & hans polare (med bara runt 180 kills)har iof skrivit in sig själv på mentalsjukhus en gång för att bli av med nåra psykospoäng som det heter på han forumlär...

"Den som får flest kills innan han dör vinner"

Maggan

Swordsman
Ny regel baserat på stridsvana?

Borde man inte kanske kunna göra en ny regel angående psykoskryss för att döda folk, som är baserad på rollpersonens stridsvana...

->>Magnus<<- (som inte vet om han isåfall skulle använda den regeln, eftersom han gillar psykosregeln)

WolmerX

Warrior
Re: Ny regel baserat på stridsvana?

Typ klara ett slag mot stridsvana för att inte få kryss. svårigheten bestäms av hur stark "källan" till prykosen är..

/WolmerX
Besök gärna min sida, den börjar få lite kött på bena nu.

Maggan

Swordsman
Ungefär så ja...

Det var väll typ så jag tänkt mig. Då finns ju liksom chansen alltid där att man fortfarande kan få kryssa...

->>Magnus<<-

G

Guest

Guest
en normal männsika i n2s värld kan döda mer än 200 personern utan att vara psykotisk...
så jag tycker att om något så får man för lite psykoskryss...

Mvh h[-å]

Pendragon

Swashbuckler
tja... har haft spelare som samlat psykoskryss... gör man psykotiska saker dagligen blir man lite knäpp... sen ser vissa spelare det som en bonus (bli frikänd p g a mental ohälsa...)

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Pendragon

Swashbuckler
Re: Samma här...

Själv blir jag alltid lite illa till mods när spelaren kontrar med:
"Kan jag inte få åtta kryss om jag torterar honom lite först"

(Spelaren i fråga har byggt sin rp på Michael Madsens rollfigur i "Reservoir Dogs" (Mr Blonde?)

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Psykos = kul

Neotech 1: 147 (eller var det 146?) psykoskryss på knappt tjugo minuter in-game-tid... >:).

*blev nedmejad av snutskijs, masturberandes, på en trottoar bland jättemycket folk - med könet i ena handen och en pistol i andra*

Det hela började med att jag av misstag råkade skjuta en gammal kärring i bakskallen, missade en av killarna som hade snott min träningsutrustning... så gick det med det försöket att bli atletisk.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red> | <A HREF="http://home.bip.net/ananas" target="_new">http://home.bip.net/ananas</A>

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Min sjuka polare

Min polares karaktär högg ihjäl sina föräldrar med yxa när han var fyra år gammal (15 kryss). Han hamnade då på en barnanstalt, som han senare brände ner (5 kryss). Sedan började han mörda folk för skojs skull och började röka gräs... (20 kryss). Senare gick han med i ett gatugäng som han senare dödade (15 kryss). Nu, när han var färdig att spelas, var han redan ett praktpsyk på 55 psykokryss. Vi spelade dock aldrig med honom, av relativt självklara orsaker.

/Taira Kiyomori