Nekromanti Psycokryss?????

Wixler

Veteran
Många i min grupp tycker neotech suger på grund av att man får psycokryss för nästan ingenting....jag har bestämt mig för att tämja på den regeln och bara ge psycokryss när dom gör något ricktigt otrevligt men jag tycker det är lite fel med att temja på regler också..har ni någon ide på hur man ska göra med psycokryssen?????

(Seriös rollspelare och spelledare)

Robban

Hero
jag kommer inte ihåg vad regeln heter, men kör med den... den som säger att man bara får nya psykoskryss om man _dubblerar_ antalet offer, if you get my meaning?

/R

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag gillar NeoTech 2 av samma andledning. Vem skulle inte få men av att döda oändligt antal människor? Psykopater. Där har vi det. Låt din grupp spela psykopater så kan de ju inte få psykoskryss.

//Martin
<A HREF="http:// www.martin4um.cjb.net " target="_new">http:// www.martin4um.cjb.net </A>

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Precis.

Min karaktär, som jobbar som Hitman, har massvis och psykokryss och har redan fått en Neuros. Jag börjar bli mer och mer deprimerad. Är inte det verkligare än att jag bara struntar i att jag dödat massvis med människor?
Stridsvana ska kosta. För en vanlig människa kan en så liten händelse som en barfajt eller ett rån vara rätt så traumatisk. Inte sant?

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Maggan

Swordsman
Samma här...

Jag har inte börjat spelleda än. Men jag tycker också det verkar bli en av dom roligaste grejerna i spelet! Spelarna ska veta hut att bara springa runt och döda folk! :O)
Jag längtar till att få säga till spelarna "Du får 4 Psykoskryss" med ett stort leende på läpparna...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Måste tillägga en sak.

Jag tycker det är bra att RP får Psykokryss. Det kan bli mycket bra rollspelande mellan dem, när de t.ex. går i psykoterapi. Dessutom sätter det ännu mer realism på RP, tycker jag i alla fall.