Pub-rollspelet

Basho

Veteran
Joined
6 Jul 2019
Messages
171
Location
Malmö
Spelade igår ett roligt hemmasnickrat rollspel med arbetsnamn "pub-rollspelet" och som är specifikt designat för att vara lätt att spela på spelskaparens favoritpub utan att ta med sig något material. Som slumpgenerator används en darttavla så jag tänkte på den här tråden.
Skicklighetsvärdet och svårigheten på vad man försöker göra påverkar avståndet till darttavlan. Siffrorna 1-20 är vanliga slag, bullseye är kritiskt lyckat och miss/studs är fummel.
Kul, och inspirerande! Hur hanterade ni karaktärsblad och anteckningar? Vad fanns det mer för anpassningar för att passa på puben?
Jag har funderat på att spela på restaurang, pub eller liknande. Antar att man vill sitta relativt i fred och en bra stund. Vet inte om det finns bra ställen för detta.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
Kul, och inspirerande! Hur hanterade ni karaktärsblad och anteckningar? Vad fanns det mer för anpassningar för att passa på puben?
Jag har funderat på att spela på restaurang, pub eller liknande. Antar att man vill sitta relativt i fred och en bra stund. Vet inte om det finns bra ställen för detta.
Eh, i Stockholm finns ju Munkbryggeriets dungeons som passar utmärkt, och man blir försedd med mat o dryck.
 
Top