Nekromanti pub

Tiraken_UBBT

Veteran
Om du skall öppna så behöver du
hmmmmmmmm kan det vara öl.
Och det kommer fortfarnade att kosta
10000000 guldkronor

//MagKatarr

Sereg_UBBT

Swashbuckler
tja, det kan man ju räkna på om man orkar...
en genomsnittlig besökare dricker kanske 3 liter öl, mer om man är alkolholist och mindre om man är *censur*
Detta medför att varje besökare dricker för X antal silver, <I>X * antalet besökare</I>, antalet besökare är kanske runt 20 för en mindre pub/värdshus

det blir ju ett gäng pengar...förhoppningsvis kan värdshusvärden/pubägaren köpa öl direkt ifrån ett bryggeri om han inte brygger själv. För att tjäna någonting behöver man sälja drickat för Y gånger det inköpta priset. Y bör vara ett högr värde om man skall tjäna något, ett lågt värde om man är en looser

näää, nu orkar jag inte mer...
<I>you do the math!</I>

Oceanliner

Warrior
<I>"om man ska starta en pub vad behöver man???"</I>

En lokal, nåt att äta eller dricka, kanske ett bord.

<I>"Och ingefär hur mycket kommer det att kosta ???"</I>

Tja beror på i vilken omfattning, personligen hade jag gjort ett uppdrag av det om mina spelare gick i sådana tankar. Intrigen hade ju varit uppenbar de andra pubbarna vill ju i nte ha konkurrens.

//Jonas - Om du fortfarande har beslutsångerst kan du ju
maila och berätta mer ingående hur stort osv.

<A href="http://home.swipnet.se/cirkle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/cirkle</A>

G

Guest

Guest
Lägg ner!

Använd en lite mer trevlig ton i dina inlägg är du snäll. Även om du menar de på ett skämtsamt sätt kanske de inte uppfattas så. Tänk gärna en gång för mycket en gång för lite... Summan av kardemumman: Be more nice!

//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Karlsson

Veteran
Re: Lägg ner!

Det är bra att ni tar dom här tillrättavisningarna på forumet och inte bara skickar ett medelande som bara han får för nu tror jag alla liksom hajar till lite och tänker typ "Oj, det är kanske bäst jag tänker efter lite jag med" eller liknande.

"When God created light,
the first shadow was born"