Nekromanti Publicerade äventyr

PAX

Jordisk Äventyrare
Eftersom jag aldrig har spelat något av äventyren som har publicerats till Eon så tänkte jag kort och gott fråga vad ni andra tycker om dem? Innehållsmässigt och hur de fungerar i serie då några verkar bilda en större kampanj. Kan väl vara bra med en samlingstråd nu när forumet är omstartat.

pingas

Warrior
Jag tyckte om Jarla väldigt mycket. Sylfens vrede är nog aventyrsserien du tänker på! Har bara lirat diamantäpplet och det var ett sjyst nybörjaräventyr.

Kärlekscraft

Swordsman
PAX;n12918 said:
Eftersom jag aldrig har spelat något av äventyren som har publicerats till Eon så tänkte jag kort och gott fråga vad ni andra tycker om dem? Innehållsmässigt och hur de fungerar i serie då några verkar bilda en större kampanj. Kan väl vara bra med en samlingstråd nu när forumet är omstartat.
Sylfens Vrede med sina 5 delar(endast 3 har släppts) är bra, speciellt första delen Diamantäpplet, Lika bra är också det gamla Sorgernas Brunn, Regnsynd funkar också - även om det är kortare. Men De fördömdas sista hopp är jag lite kluven till, det börjar bra(första halvan) med markisen och allt, men hela bakgrundshistorien och efterföljande äventyr på Takalorr var lite keff och dålig kvalité.:confused:

Enshadi

Warrior
Precis avslutat de fördömdas sista hopp. Tyvärr avslutas det med en dungeon vilket inte alla spelare (min grupp inkluderat) uppskattar. Men historien tycker jag håller. Den håller ett liknande narrativ som Baldurs Gate vad gäller main quest. Jag menar att questen utvecklar sig från att vara jordnära och vardaglig till att sluta i episka propotioner. Jag gillar det iaf och trivs väldigt bra att SLa på Takalorr. Lite intressanta moraliska val i slutet som bör göra avtryck på spelvärlden. Sylfens vrede är förbånansvärt varierande. Första, en klassisk skattletarhistoria, andra mysteri i klostermiljö (a lá Rosens namn)och tredje spindelnätsintriger i mörk stad. Riktigt bra men det tar död på spelgruppar då ploten är för storslagen för att man ska kunna vänta till nytryckta äventyr. Ett tips är att vänta till sviten är komplett, eller bara spela äventyren fristående. Diamantäpplet är klassisk railroad äventyr med mycket sagovarelser. Jag gillar det men se till att inte ha för kräsna spelare. Det ger inte så många alternativ utan handlar mycket om strid ich problemlösning. Sorgernas brunn är helt ok. Mycket mer resande i äventyret och lite luddig fantasy. Det känns som skaparna var yngre då de gjorde äventyret då det nästan helt är befriat från djupa karaktär. Men ändå bra. Jarla är mkt bra om inte annat för att ta inspiration då man gör en egen stadskampanj. Platsbeskrivningarna är riktigt bra, men äventyret är mer sådär. Äventyret i Misslor är riktigt mysigt och även mörkt. Passar bäst till ren misslegrupp.

PAX

Jordisk Äventyrare
Kastar in en aspekt till i det hela. Hur väl fungerar äventyren med olika raser inom rollpersonsgruppen? Tänker mig då den klassiska konstellationen av en människa, en alv, en dvärg och en missla.
Kärlekscraft said:
Sylfens vrede: I del 1 spelar ras ingen egentlig roll, Del 2 spelar det kanske lite mer roll, Del 3, spelar det nog stor roll: Storfursten annordnar maskeradbal - smyga in en tirak?
pingas said:
Det måste existera tiraker som kan uppföra sig hyfsat iallafall.
Finns ju bl.a. en tirakisk adelsdam i Soldarn. ;)