anth
Vetefan
Pulp är en intressant genre, men jag har märkt att de gånger pulp kommer upp är det många som har svårt att greppa vad pulp är och inte är, så:
1. Vad är pulp enligt dig?
Snälla, jag ser hellre korta snärtiga svar på ett par meningar en hela uppsatser, för jag har fler roliga frågor...
Eftersom denna tråd är postad i "Rollspel" och inte i "Kultur" blir nästa fråga:
2. Vad är pulp i rollspel enligt dig?
Men innan du svarar läs vidare...
Man kan införa pulpiga element i de flesta rollspel, men i bland så är det något med själva rollspelet, så:
3. Vilka rollspel är pulpiga enligt dig?
Varpå vi närmar oss pudelns kärna:
4a. Om vi har ett rollspel som inte är pulpigt; vad måste man införa för att det ska bli pulpigt?
Och slutligen:
4b. Om vi har ett pulpigt rollspel; vad måste man ta bort för att det ska sluta att vara pulpigt?
1. Vad är pulp enligt dig?
Snälla, jag ser hellre korta snärtiga svar på ett par meningar en hela uppsatser, för jag har fler roliga frågor...
Eftersom denna tråd är postad i "Rollspel" och inte i "Kultur" blir nästa fråga:
2. Vad är pulp i rollspel enligt dig?
Men innan du svarar läs vidare...
Man kan införa pulpiga element i de flesta rollspel, men i bland så är det något med själva rollspelet, så:
3. Vilka rollspel är pulpiga enligt dig?
Varpå vi närmar oss pudelns kärna:
4a. Om vi har ett rollspel som inte är pulpigt; vad måste man införa för att det ska bli pulpigt?
Och slutligen:
4b. Om vi har ett pulpigt rollspel; vad måste man ta bort för att det ska sluta att vara pulpigt?