Nekromanti Punkt och prick

Ludwig

Veteran
Hur noga är ni med era spelares karaktärer?
De som jag spelar med lägger ingen vikt i att göra sina karaktärer så verkliga som möjlig. Detta behöver dock inte vara en nackdel. Men hur stort är kravet ifrån er sida att era karaktärer är nogranna.

Wictor

Warrior
När jag själv är SL är kravet att karaktärerna ska passa in i kampanjen, jag brukar helst vilja vara med när de görs, sen förbehåller jag mig alltid rätten att ändra precis så mycket jag vill på karaktären. :gremelak:

Men att de är lite overkliga, eller hur man nu ska uttrycka det, kan ju lagom mån göra spelet mer intressant. Dock blir det ju endast tråkigt om det går till övervikt, dvärgar med alviska stridskonster och misslor med kraggsvärd tenderar ju att vara mer negativt.

Men hur menar du med att de inte lägger någon vikt vid att göra dem verkliga??? Har de karaktärer som inte borde passa i samma grupp eller är de kobolder eller något annat?

Marukusu

Hero
Den som inga hosor har...

Det varierar. Har jag tid så lägger jag ner nästan hela min själ i karaktärerna och tar fram släktträd och släkthistoria och slår fram attribut för släktingar osv.

Har jag inte tid (oftast så har jag inte det) så slafsar jag ihop en sörja som nätt och jämt går att spela. Det har hänt att jag börjat ett äventyr med helt nakna personer, utan vare sig kläder eller utrustning och utan att ens ha räknat ut VINITen. Denna pinsamma situation händer oftast då man kommer på ett spelmöte och SL säger att han vill ha en si och sån gubbe som man inte har, och man börjar slå ihop något snabbt under de andra spelarnas spott och spä och till sist så står man där mitt i Ciremelo utan hosor och ser dum ut.

That's my story.

/Marukusu, "eonanist javisst!"

ripperdoc

Myrmidon
Noggranna? Verkliga? Jag vet inte riktigt vad du menar med dessa i det här sammanhanget. Däremot så ska alla karaktärer vara trovärdiga, ha ett personligt djup, relationer med övriga karaktärer eller statister, ha en skriven bakgrund och personlighet (eller på väg att bli nedskriven :gremgrin: ) och vara godkända av mig som spelledare. Punkt. Så kravet är mycket högt, antar jag?

/RipperDoc - som dock slappat efter i att kräva att allt är ordentligt nedskrivet i dokument