Nekromanti Pussla ihop ett rollspel

terje

xenomorf mystiker
Ok, den här leken går ut på att utnyttja allt det gratis material som finns på nätet, regelsystem, skönlitteratur, artiklar, videoklipp och musik, för att pussla samman ett rollspel. Man får posta hur många förslag man vill men det är inte tillåtet att själv skriva eller på annat sätt producera något material till spelet.

Krille

Super Moderator
Terje said:
Ok, den här leken går ut på att utnyttja allt det gratis material som finns på nätet, regelsystem, skönlitteratur, artiklar, videoklipp och musik, för att pussla samman ett rollspel. Man får posta hur många förslag man vill men det är inte tillåtet att själv skriva eller på annat sätt producera något material till spelet.
Om det inte måste vara gratis så tar jag gärna Feng Shui och slänger ihop med filmerna Seven Swords och A Chinese Ghost Story, för ett kinesfantasyrollspel.

Dessutom skulle jag vilja ta Panty Explosion - som i första hand behandlar relationer (i spelets fall skolflickor) och i andra hand fajt mot onda fiender - och pussla ihop med Macross-universat och min samling med jpop, för ett spel om popmusik, jaktrymdskepp och intergalaktisk kärlek.