Nekromanti PW-boken

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag har börjat ett samarbete med Mindless Gaming som ska resultera i en kampanjbok till Parallel Worlds, klar till Gothcon, förhoppningsvis...

..den ska innehålla dels de 2 kampanjer som finns som PDF + ett antal nya (mycket mer nytt än gammalt totalt). Plus reviderade regler.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,720
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Å vad trevligt! Jag gick precis och hoppades att PW skulle publiceras som en riktig bok.

Kommer mars-settingen att utökas mer än vad som finns i pdf:en?

Själv är jag en stor vän av Leigh Brackets marsberättelser (och för all del även ER Burroughs) och skulle gärna se att den världen utvecklades ytterligare. På snökon 07 arrangerade jag ett marsäventyr av detta slag, får se om jag moddar det till PW och lägger upp på wikin kanske.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tyvärr inte, Anders Blixt kan inte lägga så mycket tid på skrivandet just nu av privata skäl, men jag hoppas han får mer tid nästa år.

Men håller med dig, det är en bra setting man vill se mer av!
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
436
Location
Jönköping
Plus reviderade regler.
Kan vi få några smakprov på vad det kan innebära? :gremsmile:

I övrigt, hur tjock kommer boken bli och i vilket format? Jag gillar ju som sagt A5-format och hoppas på det.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Den kommer bli i ungefär samma format som Saga... sidantalet beror på om alla skribenter hinner leverera sina kampanjer till deadline.. ;-) Men hyfsat tjock blir den.

Tja, reglerna.. några korta exempel:

Har rensat vapenlistan, her mest "generiska" vapen där, medan de kampanjspecifika vapnen hamnar då i respektive kampanj där de hör hemma. Där man även kan utveckla skillnaderna mellan dem, vid behov.

Kommer bara köra med fasta svårighetsgrader.

Regler för satsningar.

Regler för skräck.

Krilles "Gamist's Edition"-regler kommer också finnas med i ett appendix.

Och lite annat småplock...
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,720
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Synd, men det som redan finns beskrivet (om mars) är ju i och för sig väldigt inspirerande och lätt att bygga vidare på.

Kan du i dagsläget avslöja något om vilka ytterligare kampanjer som kommer med i boken?
 
Top