Nekromanti PW.. jobb jobb jobb..

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...eftersom det har blivit så dyrt att trycka utomlands, pga kronkursen, så håller jag på att layouta om Parallel Worlds-boken för Lulu-tryck istället, så formatet passar med Lulus Royal-format. Bättre att den finns att tillgå där än att den ska försenas ytterligare i åratal (om vi har otur med valutan).

Sen funderar jag på att så småningom göra en ren Lulu-edition av Saga också, mer anpassat också.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,993
Location
Port Kad, The Rim
Trevligt att höra om framsteg på PW-fronten. Den produkten ligger mig ju lite extra varmt om hjärtat, efter Knivblänk i Prag hör dit.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Det låter toppen!

Kommer du att själv beställa hem från lulu.com och sälja på konvent eller ska man vända sig till hemsidan?

Det är underbart.
Sen funderar jag på att så småningom göra en ren Lulu-edition av Saga också, mer anpassat också.
Är det Saga 2.0 du menar nu?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Både och, tror jag... kan ju vara najs att kunna sälja lite ex över disk...

Lulu-Saga blir nog snarare Saga 1.5...

/T
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter som en plan Arfert!!
En liten fråga, kommer du att dra ut ett X antal PW-böcker & sälja dem på konvent? Jag & just Lulu är just inte de bästa vänner.... =/

/ Johan K, som är djupt inne i semesterkoman!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det är bra Arfert!!
Hojta till när du tänkt plocka upp beställningar, pris, vilka konvent & sådant! Så man vet.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Arfert said:
Sen funderar jag på att så småningom göra en ren Lulu-edition av Saga också, mer anpassat också.
Tanken "Saga + Lulu" resulterar om och om i samma sak för mig: små softa häften med material som annars inte hade kommit ut. Det går inte att sticka under stolen att inspirationen är gamla Ä-spelsgrejer.

Visionen är alltså 32-48 sidiga, billiga grejer, främst för att ha nåt kul åt folk på konvent som redan har grundboken. Nu finns det väl inte tusentals av dem direkt men... hey!

Sen är ju frågan vad de skulle ha för fokus... "Gilleshandboken"? Nåt om magikerkonvent och traditioner? Nån stadsmodul eller landsöversikt kanske? Allt bestrött med frön till äventyr förstås.

Kanske de ges ut inofficiellt, märkta med texten "Kompatibelt med ett svenskt rollspel i legendarisk medeltid"? :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är helt OK att ge ut grejer till saga med "Kompatibelt med ett svenskt rollspel i legendarisk medeltid" på omslaget... kör på för den som vill... ;-)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Visionen är alltså 32-48 sidiga, billiga grejer, främst för att ha nåt kul åt folk på konvent som redan har grundboken. Nu finns det väl inte tusentals av dem direkt men... hey!

Sen är ju frågan vad de skulle ha för fokus... "Gilleshandboken"? Nåt om magikerkonvent och traditioner? Nån stadsmodul eller landsöversikt kanske? Allt bestrött med frön till äventyr förstås."


Alternativa settings, regler och bilder på apor såklart.


Storuggla, fanservice
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Storuggla said:
Alternativa settings, regler och bilder på apor såklart.


Storuggla, fanservice
Tvi vale! Hellre en 200-sidorsbok om Spirit Illuminatis kyrkor, deras arkitektur och prydning, med 50 sidor helt tillägnat frescomålning. Givetvis inte en enda bild utöver schematiska skisser och byggnadsöversikter.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
DeBracy said:
Storuggla said:
Alternativa settings, regler och bilder på apor såklart.


Storuggla, fanservice
Tvi vale! Hellre en 200-sidorsbok om Spirit Illuminatis kyrkor, deras arkitektur och prydning, med 50 sidor helt tillägnat frescomålning. Givetvis inte en enda bild utöver schematiska skisser och byggnadsöversikter.
..ja faktiskt. Arcaria är ju tillräckligt rikt och stort för man ska kunna få med det mesta man behöver, inklusive apor, utan man behöver andra settings.

Reglerna är ju skrivna för en sån här värld, och även om man varierar tech-level så kan de max spänna mellan stenålder till "flintlås", enligt mitt sätt att se på saken. Vill man ha andra settings är PW betydligt flexiblare.

Därför vill jag ha MER om världen... bygga ut Dantras och livet runt Mare Pannona kanske... Calanor är ju också ett givet val, som dessutom Andy redan skrivit det mesta till. Mitt "arabien", som Khamad, vill jag även utveckla, om inte annat än att jag vill ha en motvikt till Nidland i svensk rollspelshistoria. Vore ballt att spela en "Sindibad-snubbe" eller liknade. Och sen, vad sjutton HÄNDER egentligen i "Sword&Sorcery-länderna" Arlan och Mizadhir?
 
Top