Nekromanti Qadosh

SuTTeN

Veteran
Har man 0 från börja med alla gubbar eller har präster typ 5?
Jag läste nånstans att magiker försvinner om dom får för låg Qadosh...

:: /SuTTeN\ ::

Staffan

Myrmidon
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Har man 0 från börja med alla gubbar eller har präster typ 5?

<hr></blockquote>

Grundvärdet på Qadosh är 0. Jag har för mig att yrket Troende ger en viss mängd Qadosh, på samma sätt som magiker får ett gäng magnituder att lägga på besvärjelser, effekter och ritualer.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Kontinuerlig bön och kyrkobesök har jag för mig ger Qadosh. Dock bara 1 poäng per år, och det förutsätter att man ber minst en timme per dag och varje dag. Alltså kan icke-troende också öka sin Qadosh.
Annars är som sagt grundvärdet 0, men exempelvis en troende får automatiskt 1T6+1 poäng Qadosh, och är karriären framgångsrik ytterligare 1T6+2 poäng. Enligt grundboken alltså.

På tal om det... är man alltså 60 år, vanlig bonde, och har bett hela sitt liv från 12 års ålder (dålig uppfostran /images/icons/wink.gif) har man alltså 48 i Qadosh, och ser fortfarande ut som en tolvåring...? Äh...

Krille

Super Moderator
"På tal om det... är man alltså 60 år, vanlig bonde, och har bett hela sitt liv från 12 års ålder (dålig uppfostran ) har man alltså 48 i Qadosh, och ser fortfarande ut som en tolvåring...? Äh..."

...under förutsättning att han aldrig syndar, ja. Och med tanke på lördagskvällar, fylleslagsmål och andra typiska bondenöjen så är sannolikheten för tolvåriga sextioåringar inte stor...