Nekromanti Qadosh?

Mercellon

Veteran
Hejsan!
Jag undrar om det finns en tabell för vad man blir om man har hög/låg qadosh. Jag undrar även om man kan bli gud, och om man får lika mycket makt som andra gudar, och kan göra mirakel? Skulle även vara tacksam för att få reda på hur qadosh uttalas. :)P)
Tack på förhand!

Slarn

Excentriker
En hel del sådan information finns i Religioner-modulen. Vad man kan göra som gud är dock antagligen i stort sett upp till SL.

Mercellon

Veteran
Men de vore väll ändå bättre och få in dom 34 i bröstkorgen eller typ ansiktet? Eller iallafall HÖGER hand? Med tanke på att den lille stackarn faktiskt var högerhänt.

Pendragon

Swashbuckler
Tja... amputerar man en hand på sin motståndare, skulle jag vilja påstå att i 99 fall av 100 så är striden slut för hans del, oavsett vilken hand det var...

Konkret svar

För att bli gud ska du först dyrka en religion där nya gudar accepteras, sen dö, sen klara ett mycket svårt slag mot qadosh, sen ett mycket svårt slag mot rykte, sen ett extremt svårt slag mot qadosh.

Ja, så blir man gud... Men jag rekommenderar dig inte att låta några spelare spela gudar, det blir nog ganska svårt.

Vad menar du egentligen med "vad man blir" om man har hög/låg qadosh? Om jag tolkar frågan rätt så är svaret att man blir helig med hög qadosh, och ohelig med låg.

Qadosh uttalas (tror jag) kadosh.

Mvh Victor Palm...

...Usch, skola imorron.