Min första åtanke var att det var ett värde på hur hög själslig status man nått. Sedan har jag förstått att magiker har väldigt låg Qadosh. Detta förbryllar mig då magiker enligt legenderna är personer med stor visdom och hög själslig status. (Se bara på legenden Merlin som enligt keltiska källor skall ha samarbetat med prästinneskapet på Avalon och enligt samma källor har en Merlin samma andliga status som en översteprästinna.)
Senare läste jag under qadosh att det verkade vara för att magiker var "svartkonstnärer" och ogudaaktiga. Alla vet ju att det finns både "Goda" och "Onda" magiker. Det verkar som att Qadosh styrs av präster i Mundanas okunskap snarare än själslig status.
Jag är också nyfiken på varför värdet Qadosh utgår i Krilles Shymningshem (Någon som vet?).
Tacksam för svar.
MVH John - Som ser magi som i allra högsta grad en helig handling
Senare läste jag under qadosh att det verkade vara för att magiker var "svartkonstnärer" och ogudaaktiga. Alla vet ju att det finns både "Goda" och "Onda" magiker. Det verkar som att Qadosh styrs av präster i Mundanas okunskap snarare än själslig status.
Jag är också nyfiken på varför värdet Qadosh utgår i Krilles Shymningshem (Någon som vet?).
Tacksam för svar.
MVH John - Som ser magi som i allra högsta grad en helig handling