Nekromanti [QnQ] Nya klasser?

IcarusDream

Anti-populist
Jag kom just hem från Grottröj 12. På det spelledde jag och sålde Queens and Quests och fick ett väldigt gott mottagande. Hela första tryckningen är nu utsåld. Jag kommer revidera och tweaka ut lite grodor i spelet och snart släppa en andra tryckning.

Men, nu var det inte det jag skulle diskutera. Jag har redan sen innan Questers handbook släpptes hade jag planer på en modul med fler klasser och monster, vid namn Queen Regents Guide & Beastiary.

Det jag gärna vill ha inspiration till är vilka klasser jag ska göra i QQRG&B (bästa akronymen ever..).

För de som ignorerat QnQ innan så finns det 4 klasser i grundspelet, Warrior, Thief, Ranger och Magician.

Jag har funderat på dessa:

* Druid
* Necromancer
* Paladin
* Barbarian

Vilka mer skulle man kunna ha med? Jag har ingen direkt gräns på hur många klasser jag tar med, det är ganska flexibelt.

Godzillikles

Veteran
Jag känner ju inte till QnQ, men eftersom du postar i D&D-avdelningen och namnet låter snarlikt så antar jag att det är något i samma stil.

Jag alltid varit svag för Cleric.

IcarusDream

Anti-populist
Idag har jag funderat på nya klasser och gjort några anteckningar på vilka jag tror får bli grunden. (Jag inkluderade Cleric från förslaget ovan)

Druid
Necromancer
Paladin
Barbarian
Cleric
Beastmaster

Murderhobo ("Klassen" man får om karaktären slår fram så dåliga stats att den inte kan vara någon annan klass)

Om folk har fler tips får de gärna dela med sig av dessa.

Jocke

Man med skägg
Bard
Spellsword
artefakt/alkemist/magisk smed klassen