Reglerna i post #32 var en preliminär version, men nu har jag arbetat vidare med dem, och även testat dem i spel. Och ändrat titeln till Bortom illusionen (det blir för konstigt med två hack till KULT med titeln Illusionen rämnar!). Till detta skall jag så småningom tillfoga utförliga spelexempel och förklaringar som åskådliggör hur jag tänker mig att reglerna skall användas (ungefär som Graham Walmsley gjorde i bokversionen av Cthulhu Dark). Därefter en kampanj. Slutresultatet blir alltså ett komplett gnostiskt skräckrollspel, men dit kommer det att ta ett tag.
Jag är väldigt nöjd med hur reglerna lirar i faktiskt spel; de tar det jag uppskattade med PbtA men utan alla dessa detaljer (holds, hard moves etc) som i alla fall för mig kom i vägen för inlevelsen.
Och med tanke på allt prat om licenser så har jag filat bort alla serienummer till andra spel, och satt en CC BY 4.0-licens på reglerna.
EDIT: Ett irriterande kommatecken som av misstag letat sig in i texten ledde till att jag uppdaterade pdf:en.