Nekromanti Rävsvans köper Kaleidoskop

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Rävsvans köper Kaleidoskop
Kommanditbolaget Rävsvans Förlag och Linköpingsmaffian tillkännagav idag att Rävsvans Förlag har köpt varumärket Kaleidoskop och de intellektuella rättigheter som hör till för en hemlig köpesumma. Rävsvans Förlags ägare, Krister Sundelin, försäkrar att ingenting egentligen kommer att ändras hos vare sig Kaleidoskop eller Rävsvans. I praktiken får Rävsvans en mer eller mindre självständig studio i Linköping. "Vi breddar vår produktlinje, samtidigt som vi kan utveckla våra egna produkter med erfar... (26 fler tecken)

Gå till nyheten/notisen

Genesis

Ni dés ni maître
Jävla sell-outs.
Ja, fy fan, alltså. Rävsvans siktar uppenbarligen på att ta över hela den svenska rollspelsindustrin, och Kaleidioskop vill vara med så tidigt som möjligt, för att inte bli krossade i ett senare skede. Jag tror att Neogames köps upp härnäst.

Död åt tyrannen!

Lindenius

Swashbuckler
Konsekvenser

Kommer det här betyda ännu högre kvalitet på pappersprodukterna?

//erik. ska köpa bubbelvatten

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ser verkligen fram emot detta samgående, för köp vete tusan om man kan kalla det då produktionen de två företagen mellan är så oerhört olika.

Men i ett Rollspelssverige av idag måste detta ses som en konsekvens av den smala marknaden. Om detta gör utgivningen stabilare så ser jag det bara som ett gott tecken. Företag ska ge ut produkter i en lagom takt, dels ger det ju en säkerhet för konsumenten (jag vet att folket som gjorde spelet för tio år sedan finns kvar), dels ger det utrymme för fler spel att komma i produktion.

Nackdelen kan dock ses i ovansagda... trots allt så smalnar det av marknaden (då sett i antalet aktiva företag i rollspelssverige) och om företaget går omkull (se äventyrsspel och andra tragiska krascher) så minskar det marknaden ytterliggare.

Jag önskar dock att grabbarna håller igång länge framöver. Krille som ju så länge varit i branschen och de "nyare" producenterna i "linköpingsmaffian", detta borgar ju för trygghet (Krilles stabila hålligång) och nya tankar i de suveräna killarna i Linköping.

Eva

Eksem

Champion
Jag är kluven. Dels gillar jag Kaleidoskops produkter och tycker det är bra att de får ekonomisk trygghet. Däremot blir jag rädd att det blir så att man bara kommer köra på säkra kort i framtiden, som att ägna massa personalkraft åt att uppdatera av Supergänget varje år; medan nya spännande idéer kanske kommer i skymundan.

Sodivra

Champion
Haha... Äh, jag antar att det inte finns så många riktiga indiekonstruktörer kvar i Sverige. Det är väl sådant man får vänja sig vid.

Sodivra

Champion
Jag tyckte faktiskt att det fanns något mellan er, annars. :gremsmile:

Det kanske bara var din naturliga charm... Mustaschen.

Genesis

Ni dés ni maître
Däremot blir jag rädd att det blir så att man bara kommer köra på säkra kort i framtiden, som att ägna massa personalkraft åt att uppdatera av Supergänget varje år; medan nya spännande idéer kanske kommer i skymundan.
Vad som kommer att hända är att Supergänget förläggs i Japan istället och Nostalgi kommer att handla om mjukporr med rävflickor.

//Genesis tells it like it is.

Sodivra

Champion
Eller så ger man ut sitt spel och behåller sitt oberoende och integritet.

Nej, det var allvarligt talat ingen ball nyhet, tycker jag. Men jag ska hålla tyst nu innan jag säger något dumt.

Hurra för Kaleidoskop!

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Whatever...

Tycker gott att du kan unna dem litet framgång. Jag tycker att de har gjort sig förtjänta av det. Supergänget är ju typ det originellaste svenska rollspelet någonsin.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Å andra sidan behövs det inte vara så att man "säljer ut sitt oberoende och integritet" bara för att man joinar ihop med ett annat företag. Jag skulle tro att Krille ger Kaleidoskop-folket Mycket utrymme under sitt tak. Jag menar, Karln jobbar väl fortfarande fulltid och gör spel på sin fritid - hur i Jösse namn ska han hinna med att ställa till de eminenta killarnas Jobb?

Men vad vet jag, Krille har kanske gått och blivit tyrann på sistone... fast, då förstår jag inte varför han köper upp Kaleidoskop, med så vitt skilda idéer mot hans egna. Det Om Något verkar vara bortkastad möda och bortkastade pengar. :gremfrown:

Eva

Olle Linge

Snigel
Men vad vet jag, Krille har kanske gått och blivit tyrann på sistone... fast, då förstår jag inte varför han köper upp Kaleidoskop, med så vitt skilda idéer mot hans egna. Det Om Något verkar vara bortkastad möda och bortkastade pengar.
Nej, Krille är snel hest och jag är övertygad om att det här kommer att fungera utmärkt. Att vi gör olika sorters spel är en tillgång!