Nekromanti Röda Ögon

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Röda Ögon
Florentinsk rikemansdotter med mystiskt förflutet blir bortgift med en man som visar sig vara långt mer egendomlig än henne. Iallafall till en början... En novell i Vampires 1400-tal, av Ola "Ymir" Jentzsch
Natala Buenarotti kom till världen en sensommarnatt utanför Florens i herrens år 1427, under ytterst märkliga omständigheter som hon själv aldrig fick veta särskilt mycket om. Händelsen ägde rum vid den förmögna familjen Buenarottis herrgård, där en mycket vacker, blek och svårt sårad ung kvi... (40694 fler tecken)

Gå till artikeln

Ymir

Liten kantbaron
Jag har aldrig lyckats uppbåda tid, ork och inspiration att fortsätta skriva på Natala-novellen, tyvärr. Jag är rädd att jag aldrig kommer göra det heller, försåvitt inget förlag är suget på att erbjuda mig pengar för det, då. Det kräver ett oerhört engagemang att skriva något på mer än ett par sidor, för att inte tala om en roman - och skulle jag fullfölja berättelsen om Natala hade det nästan krävts det. Men jag är väldigt glad att du verkade tycka om den, och kan erbjuda något litet som kompensation: Det hela var nämnligen en introduktion till en kampanj i rollspelet Vampire - the Masquerade, och hur resten av historien fortlöpte berättas i det här inlägget.

- Ymir, vill ha tid att skriva

Big Marco

Läskig
Ymir, vill ha tid att skriva

Njae, är det så? Jag trodde snarare det handlade om att du ville ha råd att skriva? Som de flesta av oss... *bitter* ... ,-)