Nekromanti Raderade inlägg

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det här är en liten skitsak egentligen, men det är något man kan fundera på:
I går skrev jag ett inlägg, som det av någon anledning visade sig vara väldigt svårt att skicka. Datorn stod bara och laddade, så jag avbröt och försökte igen. Jag var tvungen att upprepa det två gånger innan allting fungerade. Då visade det sig att jag faktiskt lyckats skicka inlägget tre gånger. För att inte framstå som en klant raderade jag två av inläggen. Men trots att de är raderade bidrar de till min totala mängd av inlägg.

Ett raderat inlägg borde väl inte räknas med när man räknar en användares totala inlägg?

/tobias

Sereg_UBBT

Swashbuckler
"För att inte framstå som en klant raderade jag två av inläggen"

ett bra initiativ tycker jag :gremsmile: fler borde följa ditt exempel :gremsmile:

"Ett raderat inlägg borde väl inte räknas med när man räknar en användares totala inlägg?"

det borde det väl inte. men spelar det allvarligt talat någon som helst roll? så ofta händer det väl ändå inte att inlägg raderas?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
det borde det väl inte. men spelar det allvarligt talat någon som helst roll? så ofta händer det väl ändå inte att inlägg raderas?
Det spelar naturligtvis ingen roll alls, men om någon programmerare har lite tid över och systemet tillåter att det implementeras utan allt för mycket huvudvärk, skulle man kunna överväga det.

/tobias

Ezzy

Warrior
et fRe: Raderade inlägg

det är faktist standard att inläggen tas bort ifrån ens total antal "posts" iallafall var det det i dom tidigare versionerna men det visade sig att man kunde utnyttja det när någon :C) utnyttjade det för att bugga sönder titel-systemet... det var nämligen så att ifall man tog bort inlägg så man gick under gränsen för titlen så stannade man på den titlen... jag... öh... någon hade planerat att använda det för att förbli grisodlare för evigt... men sedan läste någon att man inte fick göra sådan saker enl. forumets regler å tänkte vara snäll och säga det till Garderner å då ändrade han på det så att inläggen inte togs bort från en totala antal posts när man tog bort dom... typ. :C)

Maxwan

Swordsman
Antalet inlägg man gjort och vad siffran indikerar överensstämmer inte. Anledningen är ganska enkel, när man gör ett nytt inlägg så adderas 1 till ens totala antal inlägg, och när man tar bort inlägget så dras inte något ifrån. Anledningen till detta är att många forum med jämna mellanrum tar bort gamla inlägg, och då ska givetvis använderna ha kvar sina "antal gjorda inlägg". Så är det även här, och det är väl bra och dåligt. Visst, det kan missbrukas, på samma sätt som du råkade göra två inlägg kan någon göra fler och tjäna ännu mer på det. Å andra sidan kan admin ändra totala antalet inlägg för en användare. Och dessutom är det ingen tävling.

Många skriver många inlägg, men de har inget vettigt att säga. Eller kanske svar som "Ja! [nt]" och det tillför oftast inte mycket. Om dessa personer tycker att det ger dem status med X antal tusen inlägg, så visst, det spelar ingen roll.

Slutsats: Det är ingen fara, du får behålla ditt extra "poäng" av inlägg :gremwink: