Nekromanti Rafali och Drottningen (spoiler)

BraidsMamma

Veteran
Tja
Jag håller på och knåpar på en kampanj som utspelar sig i Consaber. Jag har dock två frågor angående två av SLkaraktärerna i kampanjen.

1. Finns det någonstans där man kan hitta info om Rafali??
Hon ska verka som någon form av "uppdragsgivare" åt den RP:n som är discipel i Duncreigh så jag kommer nog att få spela henne en hel del och jag vill veta hur hon ska spelas (jag misstänker även att RP:n är lite kär i Rafali och jag har ingen aning om hur hon ska reagera på det). all info om Rafali som inte finns i någon modul är välkommen (även eventuella hemligheter om henne).

2. Drottningen (har lånat ut Consaber till en av spelarna så jag kommer inte ihåg hennes namn nu). Enligt modulen Consaber så har Priori Cun-sabérann planer på att involvera Drottningen.
Hur ställer sig drottningen till detta, hur trogen är hon mot Kungen/Consaber och hur långt sträcker sig hennes tro på Daak?? Vad mer bör man veta om Drottningens relation till PC-sabérann??

All hjälp är välkommen.

Krille

Super Moderator
"Finns det någonstans där man kan hitta info om Rafali??"

Mystik och magi. Samt här, om man söker lite (sorry, var tvungen att säga det). Samt på Smedjans Eon-sidor.

När jag spelade henne så hade hon två sidor av sin personlighet: dels läraren/teoretikern, och dels deltagaren i hemliga konspirationer.

"Hur ställer sig drottningen till detta"

Hon vet inget, och meningen är att hon aldrig ska få veta.

"hur trogen är hon mot Kungen/Consaber"

Hon är en sån där sabrier som håller sitt ord. Hon har svurit att vara sin make trogen, så det löftet håller hon.

"och hur långt sträcker sig hennes tro på Daak??"

Ungefär lika långt som alla andras.

"Vad mer bör man veta om Drottningens relation till PC-sabérann??"

Det bästa sättet att tänka på priori är som Consabers motsvarighet till Rosenkreutzarna, Bavarian Illuminati och frimurarorden. Tänk hemliga handslag, koder, symboler och mängder med hemligheter.

Greymourn

Swordsman
I Greymourns Mundana...

Har drottningen sina frökenfingrar med i en stor del av Prioris planer...

Vad jag ville säga med det är... Gör vad du själv vill av saken... För avrje nytt tillbehör som kommer til Eon tycker åtminstone jag att förutsättningarna för livet som "Mundan" kastas om rätt mycket... Så jag kör helt och hållet som jag själv vill och inspireras (i den mån jag nu blir det) av vad Neo har för åsikter om utvecklandet av sin värld...

Hanoi

Veteran
antag att man inte vill köra med mörkret (man vill fortsätta spela i det mundana som ni skapade, och som gjorde att man fastnade för eon), vad kan priori har för mål? har lite idétorka, nåt förslag?

Krille

Super Moderator
  • Klubb för inbördes beundran
  • Sabrisk Anti-thalaskisk Folkfront
  • Consabers motsvarighet till MI6 ("My name is Rafali. Magister Rafali.")
  • Consabers motsvarighet till Majestic-12 ("År 1147 kraschlandade en eterseglare utanför Salston Tor och det måste nu hållas hemligt")