Nekromanti Rakad Gurd

WolmerX

Warrior
Ser inget problem med att göra det. Tiraken/Gûrden i fråga behöver ju nödvändigtvis inte bli arg, helt stereotyp får man ju inte vara..

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Gissar.

Jag kan tänka mig att håret växer lika snabbt som på en människa, kanske lite snabbare.
Detta är naturligtvis individuellt.
Hitt på nåt vet ja.
Så länge du inte har några hur-snabbt-rakat-hår-på-thrukher-växer-ut-experter i din spelgrupp så är det knappast någon som tar illa upp :gremwink:

/Naug

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Får jag fråga varför?

Finns det någon djup anledning bakom, eller är det bara gammalt hederligt flummeri? :gremwink:

Darkside

Veteran
Förklaring!!! [spoiler]

Jag tänkte slänga in en gurd flicka som är helt rakad (förutom huvudet) och klippta klor!
Ingen kommer märka att denna gurd är människa!
Perfekt när hennes älskade Trukh som är klän hövding får för sig att flå SLP:en!!!
(Att bli jagad av en Trukh stam kan vara farligt :gremsmile:)

Tavili

Veteran
Re: rakad gurd

Har för mig klan marnakh inte va så håriga och specielt inte deras gurder. Har oxå för mig att man på den varierat utseende tabelen kan få liten hårväxt. Kan ha fel för det var ett tag sen jag tittade i boken och det är min kollega som äger den :gremcool:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Ser inget problem med att göra det. Tiraken/Gûrden i fråga behöver ju nödvändigtvis inte bli arg, helt stereotyp får man ju inte vara.. "

Jag misstänker att även en icke-stereotyp tirak blir rätt sur om någon vilt främmande person försöker raka honom eller henne. :gremsmile:
Men visst kan en tirak raka sig, det finns iallafall inget fysiskt hinder för detta.

DreadTom

Veteran
Men det ligger ju äventyrsstoff i idén! Herr X vill ha sin avskydde tirakfiende rakad, den värsta förolämpning han kan tänka sig, o.s.v., o.s.v.!

Hade man uppfunnit vaxning på den tiden? :gremsmirk:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Hade man uppfunnit vaxning på den tiden?"

Antagligen, även om det nog var mest avsett för skägg och mustascher.

"Men det ligger ju äventyrsstoff i idén! Herr X vill ha sin avskydde tirakfiende rakad, den värsta förolämpning han kan tänka sig, o.s.v., "

Det är antagligen ganska förudmjukande men sannolikt även ganska svårt att tvångsraka någon. Sedan undrar jag hur betydelsefullt ansiktshåret är för den normale tiraken.

DreadTom

Veteran
Kan ju vara kul med lite våldslöst stadsäventyr ibland. Försöka locka stor tirak med söt gurderflicka, bjuda på sprit, locka in i mörk källare, spänna fast tirak, RAKA!.

Sedan kanske man måste ta sig långt bort också, särskilt om det är någon tirak med något att säga till om.