Nekromanti Rapport 2013-08-28

Björn den gode

Swashbuckler
Vi sa väl att vi skulle rapportera idag vad vi har gjort. Jag har börjat så smått att ta kontakt med krille som var positiv, Robert som utlovat 6st scenarion, och även försökt på tag på ytterligare ett par. Har också försökt få numret till rollspelsansvarige på gothcon och har nu ett nummer att pröva, men vet inte om han har kvar positionen.

Så för att vara ärlig så har det här gått lite långsamt och jag ska försöka sporta upp mig lite under nästa vecka.

Hur har det gått för er?

Mukwa

Swashbuckler
Med de orden ger du mig dåligt samvete och jag kommer gräva lite extra. Som det ser ut nu är det dock bara Studiefrämjandet som jag är ganska säker på kan generera en slant i form av skrivarcirkel/rollspel:
•bidra till att bredda intresset för och öka delaktigheten i kulturlivet

---

Att skapa är att uppleva, upptäcka och uttrycka sig. Hos Studiefrämjandet kan du upptäcka just ditt uttryck! Måla, dansa, filma, spela teater, skriva noveller eller prova på roll- och konfliktspel. Möjligheterna är i det närmaste obegränsade.
För varje artikel som publiceras borde man kunna räkna som en studiecirkel om 3 eller fler kommenterar. Minimum är att en cirkel ska ha en ledare (skribenten) och att cirkeln ska innehålla 3 pers (kommentatorer). På så vis kan vi föra oändligt många studiecirklar, det enda som krävs är att vi fixar nåt slags system för att rapportera in aktiviteten.

Vad kan de här pengarna resultera i då?
Jag tänker mig att pengarna kan läggas på rollspelsprodukter som en belöning för väl utfört arbete. Alla som publicerar behöver inte få något, men det genererar pengar till föreningen som i sin tur får belöna skribenterna.

Vilket leder mig in på nästa fråga: Ska vi ha någon samverkan med Föreningen WRNU? Isåfall behöver kanske ansvarig kontaktas om detta projekt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Björn den gode said:
Hur har det gått för er?
Inget svar från Fenix. Troligen för att jag inte skickat en fråga.

Tack för påminnelsen. Skickar nu.

/Magnus

Björn den gode

Swashbuckler
Tänkte bara säga att scenarion så smått har börjat samlats in nu, och jag har just nu 17 scenarion (9 från rollspelsbaren och 8 från krille). Samt 6st på gång från Robert Johnsson.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Magnus Seter said:
Björn den gode said:
Hur har det gått för er?
Inget svar från Fenix. Troligen för att jag inte skickat en fråga.

Tack för påminnelsen. Skickar nu.

/Magnus
Har nu fått svar från Fenix. De tackar för intresset, men har egna planer för hur de kan använda äventyren.

/Magnus