Nekromanti Raser (som en slags fortsättning på dvärgkedjan)

Tsigalah

Veteran
Re: Dvärgar+Alver=?

Jag tror att han menade att du kan göra vad som helst. Du är trots allt spelledare...

/Marcus

samiis

Warrior
Drakriddare

En annan fråga angående Dvärgar, jag som tyvärr inte har 'dvärgar' har idag lärt mig en hel del om att Dvärgar inte gillar att rida och en massa sånt.

En av dem jag 'spelleder', som her en gubbe som är med i en grupp och en som är helt allena ensam. Han är Dvärg (kommer inte ihåg vilken klan) och Drakriddare, d v s, att hans yrke är att sitta på en 30 meter lång Drake (Fiidooh heter den), 500 meter över marken och peppra med sin Krell-Spaz (jag har gjort yrket själv...)( han är inte 500 meter ovanför marken när han skjuter). Är det nåt en dvärg tycker så mycket om???

Re: Drakriddare

nnnnnnnneeeeeeeeejjjjjjjjjj.......

Dels så är de ridbara drakarna (heave) inte så stora, dels mår en dvärg illa om han inte har fast mark under fötterna. I luften skulle jag tro att han mår värre än på havet....

Japp, jag menade att du kan göra vad som helst. Visst, håll ihop ordern du. Däremot så är jag lite tveksam på innehållet i den....

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Drakriddare [OT]

[Off-Topic]

"I luften skulle jag tro att han mår värre än på havet...."

Då har han spya-bomber också /images/icons/smile.gif. Inte illa. Testa och flyga 10-20 mätta dvärgar över fiendens här mitt i fältslaget. Spya i ögonen är inge bra när man slåss... /images/icons/smile.gif

P|uT0NiUm

Swashbuckler

"LivvaktsThismen ska jag försöka göra mig (honom) av med."

Varför säger du bara inte åt honom vad Henéa anser om Thism?

Historien, mycket kortfattad: Henéa blev tillfångatagna av Roghan och satta i slaveri i många, långa år.
Thism lovade att komma till undsättning, men sket totalt i att göra detta. Henéa fick slava i gruvorna ännu längre.
Till slut skapade en Henéakvinna en båge av döda djurs ben och gjorde en bågsträng av senor, tillverkade några pilar och ströp sin fångvakt med piskan. Henéa flydde ut i Sunari.

Dels eftersom att Thism helt enkelt svek dem, och dels för att en alv ALDRIG (över alvens döda kropp!) bryter ett löfte, så har Henéa svurit att döda var tionde Thism (minst en i mindre grupper) som går in på deras område. Detta blodbad fortskrider ända tills lika många Thism har dödats av Henéa, som antalet Henéa som dog i dvärgafästet eller under flykten därifrån.

Det finns dock en pytteliten chans att Henéa släpper in Thism på sitt område, men det får du köpa alvboken för att få reda på /images/icons/wink.gif. (köp tirakboken när du väl är igång, för den är några hundra gånger bättre - kostar bara 179 spänn, eller ungefär 3 pizzor för att tala i Alle-termer)

samiis

Warrior
Re: Drakriddare [OT]

Jag skall genast se till att draken vänder sig i luften så att Nickzelan trillar ner...

Och medan Nickzelan faller sina 500 meter ska han skjuta hela magasinet på Draken Fiidooh som egentligen inte finns, och om han finns så går han inte att rida, eller så är han missblidad och 15 meter för lång, minst...

Nickzelan blev drakriddare när jag var en mycket ung SL.../images/icons/dragon.gif/images/icons/devil.gif/images/icons/dragon.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler

LivvaktsThismen ska jag försöka göra mig (honom) av med. När Leoron som en belöning på ett uppdrag han fått av jarlen fick välja en livvakt bland jarlen 2 000 slavar visste jag inte att dessa raser inte går ihop.

Ummmmmmmmmmmm.........

Är inte slaveri förbjudet i Asharien /images/icons/wink.gif

/Naug

Re: NEJ!

"Bra. Kom ihåg spelledaens regel nummer ett. Du är allsmäktig.
Om du säjer att rollpersonerna inte kan klara av misslan med en dolk så kan dom inte det. "

NEJ!! NEJ!!
Spelledaren är till för spelarna, inte tvärtom!

Om du har ett problem med din grupp, prata med dem. Antingen så förstår de o allt är frid o fröjd, eller så lyssnar de inte på dig, o då borde ni göra något åt saken...(som att låta nån annan vara SL)

samiis

Warrior

Okey, inte bokstavligen slavar, och de var inte jarlen heller, jag skrev det för att jag inte orkade skriva hela historien...

Slavarna var från Drunok (vet inte om man får ha slavar där...= och jarlen hade befriat dem, men höll den som en slags krigsfångar...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Krigsfångar

Han hade befriat dom, och höll dom som krigsfångar.

Alltså...
Antingen eller. Man är inte befriad om man är hållen fånge, och vice versa.

Krigsfångar...
Krigsfångar är ju egentligen infångade soldater, militärer (och i viss mån statstjänstemän) från motståndarens sida.
Fast, Överjarlen (för det är överjarlen du talar om, va?) kanske gjorde en Bush, och tog dom ändå. /images/icons/wink.gif

Synd bara att Ashariens armé är utpräglat defensiv och inte alls är skapt för anfall.
Har du Asharien och Soldarn boken ?
Om inte så råder jag dig att skaffa den, ni verkar ändå spela rätt så mycket på Asharina halvön.

/Naug

samiis

Warrior
Re: Krigsfångar

Han hade befriat dem från deras slaveri i Drunok, men släppte inte dem fria direkt. De var inte slavar längre, men inte heller fria, inte ännu...

(krigsfångar var kanske fel ord, men jag sa en slags krigsfångar om jag inte minns fel...)

Azdeus

Veteran
1. Sanari - Viserligen gilar jag intriger, men dom är stillasittande, fåniga, överdryvna och överlägsna.

Glöm inte att majoriteten utav dom är magiker, ca 100 000-200 000 av deras 300 000. Svårt att säga exakt jag vet inte hur många som är för unga eller för gamla för att kunna eller bry sig om någonting som händer.

2. Thism - Långa, ståtliga, stoppiga, mesiga, överlägsna, fåfänga allihop.

Sisådär var tredje Thism är krigare d.v.s att dom har ca 300 000 soldater. Med överlägsna svärd och som med hjälp utav sanari magiker blir ännu bättre.

3. Kiriya - Err.... Du måste vara jävligt bra rollspelare för att spela Kiriya... Dom är glada, tar inte mycket plats, vackra, gulliga... Allt som jag inte gillar....

Totalt irrelevanta.

De Oberoende Alverna
1. Léaram - Nu, detta är alver. Stora, tåliga, snabba, hederliga vildmarksmänn. Med skäggväxt, inte riktigt så omänskliga.

Learam tycker jag om rättså mycket. Förutom det att dom bor i lerhyddor enligt alverboken. Fast det har vi ignorerat i vårt Mundana.

2. Henéa - Mer riktiga alver. Bor i skogen, målar kropparna, asbra bågskyttar, ogillar Thism... Utmaningar, jakt, jaktlag.... allt man kan önska sig

Förutom det att man inte kan spela dom om man inte kör med andra Henéa eller solo. Man måste ju trots allt döda var tionde Thismalv man ser, alla dvärgar (Dom höll deras förfäder fågna i sina gruvor). Tycker inte om Tiraker särkilt mycket, dom måste ju alla dö.

Det är allt detta hat till höger och vänster som gör att jag inte vill spela några utav mina favoritraser. Tiraker kan jag förstå, dom ser trots allt inte särskilt trevliga. Och dom har den otrevliga ovanan av att vara dom jävligaste motståndarna man kan stöta på i en strid. Dom får ju inte fly från en strid!