Nekromanti Raseri anfall

Shulger

Veteran
Hur är det med extrema raseri anfall?. exempel: Kraggbarbar ser någon döda en missla. Detta var bara ett exempel, frågan är inte just om kragg-missla utan allmänt

Erk

Veteran
Tja, jag tycker att raserianfall är tämligen extrema vem som än drabbas av dem. Att kasta sig in i närstrid utan att göra försvarsmanövrar är ju ofta rena självmordet och kräver att man blir så till den milda grad förbannad att självbevarelsedriften sätts åt sidan (mer än vad den redan är satt åt sidan om man ägnar sig åt äventyrande). Så jag tycker inte att det finns anledning till varför en kraggbarbar skulle bli ännu ilsknare än så (om det nu var det du funderade över)

Erik

Ymir

Liten kantbaron
Re: Alltså...

Hade jag fått välja skulle alla särskrivare förpassats tillbaka till grundskolan, men nu är jag inte ensam admin på dessa forum. Vi har diskuterat särskrivningsproblemet tidigare, och faktum kvarstår - att pika folk som du gör i ovanstående inlägg är enbart onödigt och orsakar dålig stämning på forumet. Det är liksom inte som att de kommer bättra sig, ändå.

Detta är ett forum för diskussion om och kring Eon, inte för att påpeka varandras språkfel, helt enkelt. Och om du tvunget måste göra det, baka in piken i ett i övrigt relevant inlägg då :gremwink:

- Ymir, avvecklar raskt sina USA-tendenser och går och blir pseudosolidarisk istället

Helmgast
Re: Alltså...

Eller baka in en ständig pik i din presentation. Eller byt nick till 'ihopskrivaren'.

Shulger

Veteran
Re: Exempel 2 [OT]

Har aldrig varit med om att Rp eller SLP särskrivit ord eftersom min spelgrupp inte skriver när vi komunicerar med varandra. Ni (din spelgrupp) kanske ska börja prata med varandra istället.

Phelan

Hero
R-E-S-P-E-C-T (ANT)

Roligaste kommentaren på veckor!!

(Asgarvande naken tirak)

Mvh / Phelan

Pendragon

Swashbuckler
Lappa(r) till din SL

Inget lappskickande till SL? Jäkla amatörer... :gremwink:

Vill också påpeka om en spelare hade skickat en lapp med särskrivningar på till mig som SL hade det funnits överhängande risk för att De Flygande Korna hade börjat komma insusande...

Hmm... särskrivning - skriver som ett sär... jo visst stämmer det.

eNo

Veteran
Re: Raserianfall

Det existerar inte i Eon som i DoD där man får olika bonusar om man går berserk (det finns till och med en färdighet för det).

Om du tycker att din karaktär tappar förståndet och går bersek så är det upp till dig att anfalla på ett extra aggresivt sätt.

DAKRilla

Hero
Re: Raserianfall

Om jag inte misstar mig så finns det visst en teknik (eller annan regel) som fungerar som så att användaren hamnar i någon form av bärsärkagångstillsånd.

Phelan

Hero
Både frivillig regel och stridsteknik

Finns dels en frivillig regel för raserianfall men även en stridsteknik som är vanlig för tiraker, särskilt de stora chaffisarna.

Mvh / Phelan

Shulger

Veteran
Re: Lappa(r) till din SL

Vi är amatörer, börja spela i januari i år.

Flygande kor? Det var något nytt, vi kör med den tvehövdade Attack oxen från världen bakom molnen!

Pendragon

Swashbuckler
Re: Lappa(r) till din SL

En Flygande Ko är ett begrepp som används när SL missbrukar sin makt för att avliva en rollperson, som i "Plötsligt kommer det en ko flygande genom luften och träffar dig, du tar *tar upp en stor näve tärningar, slår men tittar inte ens på resultatet* fem miljoner i skada och dör."

De finns givetvis mer fantasifulla metoder. Så som lokala blixtnedslag, spontana öppningar i marken, landminor, kärnvapen med väldigt riktad sprängverkan (t ex Rifts), flyganfall, klippskred, laviner och naturkatastrofer i allmänhet.

Vissa av Grymkäfts fällor ligger på gränsen till att vara Flygande Kor.