Re: rationella idéer ingen orsak här får du en..
En ide är....
Legenden säger att GUDARNA var onda på människorna och sände en ond djävul ut för att döda alla och djävulen for som en lie över städerna och oräkneliga dog.
Det såg en av de yngre gudarna och tog medlidande med människorna för att rädda människorna så skickande guden sin son som var hälften gud hälften mänsklig och sa till honom "DU och endast du kan trotsa gudarnas ilska och rädda människorna.
Genom att döda den djävulen som nu härjar på Mundana, Vet att varje droppe av djävulens blod kommer att bilda en ny djävul för dig att kämpa och den enda lösningen blir för dig att fånga Djävulen och dricka hans blod så att du kan oskadligöra den"
Hans son halguden nickade och tog sin stridsklubba och red fram till djävulen och utmande honom på strid städer krossades coh öknar brann i deras strid tillslut lyckades halvguden att besegra djävulen och började dricka dess blod.
Men när halvguden var klar upptäckte han att djävulens blod brann i hans egna ådror och krävde blodsoffer för att hindra att djävulen skulle segra började Halvguden att dricka andra tusentals människors blod per dag men insåg att han skulle bli lika stort monster som djävulen så Halvguden insåg.
Tyvär delar sig här legenden i två olika men besläktade versioner så vi måste berätta båda
Version 1
Att han måste ta sitt eget liv och med en mäktig hugg av sitt svärd dog halvguden och droppar av hans blod föll på marken och skapade bloddemoner som vandrar och suger blod av människor. ( vampyrer )
Andra versionen
Halvguden insåg att han måste ta sitt liv men när han lyfte sitt svärd skar han sig och en droppe blod föll på marken och ur droppen växte en liten djävul fram fort innan djävulen vart vuxen dödade halvguden den och drack upp dess blod.
Halvguden tänkte hårt hur ska jag göra djävulen är levande i mina ådror och som halvgud kan jag inte låta dom fly efter att ha tänk hårt såg han lösningen som var så självklar som den var hemsk.
Djävulen kunde överleva i hans kropp på grund av hans guda krafter men om dödliga människor skulle dricka upp hans eget blod så skulle djävulen bli förintad av deras dödliga krafter.
Halvguden hämtade 5 människor från mundanas olika hörn ohc sa till dom: "OM människorna ska överleva måste den djävul som jag har fångat i min kropp besegras det kan endas göras OM NI dödliga dricker upp mitt blod och dödar både honom och mig.
Alternativet är att jag släpper lös den djävul som vill förinta allt liv eller att djävulens styrka förvandlar mig till ett monster lika hemsk och destruktiv som djävulen själv var".
Människorna häpnade över det ädelmod som halvguden uppvisade och gjorde vad han sa dom band halvguden vid ett alltare och började dricka upp allt hans blod sakta droppe för droppe dog halvguden och människorna som druckigt det blev vampyrer varelser som dricker andras blod men för varje generation av dödliga som djävulesnblod strömar i blir den svagare och svagare.
MEN två legend finns att EN Dag ska komma när en vampyr börjar jaga andra vampyrer och ur hans kropp kommer DJÄVULEN att återfödas och mänsklighetsen sista stund är kommen¨eller att om alla vampyrer blir dödade och deras blod spillt kommer ur pölen av vampyr blod djävulen att återfödas......
Denna myt finns i olika versioner hos vampyr kulter och hävdar att vampyrerna har ett ädelst syfte som fängelse vakter åt hemska monster detta är givet viss vampyrernas eget sätt att ursäkta sig för att vara vidriga monster.
Bevis på att detta är en ursäkt kommer från det faktum att de säger OM alla vampyrer dödas kommer DEMONEN åter födas. Bara den meningen är skapad för att ge vampyrer själva en ursäkt för att existera
Skrivet av Broder Hatten i Daaks år ******* om de djävulska demon dyrkande onda vampyrernas sätt att vilse leda oskydliga själar...
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>