Nekromanti Ravenloft, vilket system är bäst?

Troberg

Sinister eater
I en annan diskussion så nämnde jag att D&D/d20 är, i mitt tycke inte rätt system för Ravenloft.

Som jag ser det så är Ravenloft inte i första hand strid, utan psykologi, luskande, manipulerande, förvridande och så vidare. Det känns som om man behöver ett helt annat system.

Jag skulle kunna tänka mig en moddad Cthulhu, GURPS, Generica, kanske till och med en moddad WoD.

Vad säger ni, vilket system passar bäst?

God45

#PrayersForBahakan
Nwod hade fungerat rätt bra. Man använder monsterna som de presenteras i Hunter: the vigil och vill man ha något speciellt kan man alltid bygga dem med systemet som finns i det spelet.

För magi kan man antingen använda sakerna från second sight boken eller endowerments som man satt ihop med systemet för att göra egna i Hunter: the vigil.

Sedan gillar jag personlogen D&D reglerna med mina vanliga husregler rätt bra för att köra Ravenloft med men det är jag :gremsmile:

Blasphemy

Swashbuckler
World of Darkness känns inte som att det hade funkat i mina öron/ögon/hjärna/knä och tå.

En gång i tiden när jag tänkte spelleda Ravenloft hade jag tanken på att använda just Gemini-systemet.

Men jag tror nog att det bästa vore att ta ett grundsystem och bygga om det så det passar settingen. Som sagt. Gå ned i dungeons och döda monster är INTE ravenlofts kärna.

Arfert

Facit
Blasphemy said:
Som sagt. Gå ned i dungeons och döda monster är INTE ravenlofts kärna.
Nej, det är gå in i borgar, upp i torn och döda monster. Samt att tjejerna ska ha söderrivna klänningar så man ser deras välskapta ben. :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Arfert said:
Blasphemy said:
Som sagt. Gå ned i dungeons och döda monster är INTE ravenlofts kärna.
Nej, det är gå in i borgar, upp i torn och döda monster. Samt att tjejerna ska ha söderrivna klänningar så man ser deras välskapta ben. :gremwink:

Tekniskt sätt behöver inte klänningen vara sönder riven :gremwink: