Nekromanti Ravenloft?

Balderk

Swashbuckler
Hej!
Jag och min rollspelsgrupp funderar på att börja spela ett äventyr i världen Ravenloft. Jag undrar hur det är att spela där och hur världen fungerar? vi har spelat väldigt mycket high fantasy de senaste åren och det skulle vara kul med lite omväxling... jag hoppas att ravenloft är den mörka och ogästvänliga världen jag fått för mig att den ska vara. Eftersom att jag inte är SL så skulle det också va kul att få lite tips på intressanta karaktärer man kan göra till världen och rollspelstips.

Tack på förhand=)

NC-SXE

Veteran
hoppas verkligen att det blir kul med litet mörkare spel /images/icons/devil.gif

Johan Granberg

Swordsman
Det hoppas jag också.
Det lilla jag har hunnit läsa om världen och äventyren verkar mycket lovande. Problemet är att vi inte har själva kampanjvärlden utan bara ett par äventyr.

Är det någon som kan ge några detaljer på vilka förändringar som gjorts rent spelmässigt?

Mondrin

Veteran
Onaturligt tåliga halvlängdsmän i svarta kåpor som slåss med 3 decimeters knivar indränkta i<font size=+2 face="Brush Script BT">Nightshade</font face=brush>. Nog finns det möjlighet att göra några härliga karaktärer till Ravenloft, som tex den där gamla adelsmannen som bär på en mörk hemlighet och inte drar sig för att he lite gift i någons soppa för att se till att den förblir hemlig!

Johan Granberg

Swordsman
Regelmässigt menade jag, ursäkta.

Lite sorgligt att det bara är folk ur vår egen spelgrupp som har svarat på tråden än så länge /images/icons/clown.gif

NC-SXE

Veteran
Tycker det är trevligt med en egen liten grupp med perfekt gemenskap! /images/icons/oink.gif

Balderk

Swashbuckler
Verkar som om ingen spelat Ravenloft, synd (nt)

NT = No Text (Ingen text)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Öh, visst finns det...

...folk här som spelar/spelat Ravenloft. Jag är en av dessa. Men de flesta av oss har inte tid att skriva en uttömmande artikel om Ravenlofts värld som täcker stämning, rollspelstips, och en massa annat. Det är ganska mastiga grejer du ber om. Några tips kan jag ge: det är klart värt att spela. Om ni spelar, gör det med gammal skräckfilmskänsla (Dracula, Frankensteins Monster och så vidare), och ge järnet. Det är lite högre teknologilevel än normalt, och det finns onda varelser överallt. Köpte själv Ravenlofts monsterbok till 3rd edition idag. Om du vill veta mer, så finns det en väldigt bra länk: www.kargatane.com. Det finns också en massa recensioner av spelet ute på nätet. Hoppas att det hjälper något. MVH /Magnus

Balderk

Swashbuckler
Re: Öh, visst finns det...

tack för tipsen och att du tog dig tid att skriva ett svar i alla fall... jag blev väl bara lite fundersam när över hundra pers läst det och ingen hade lyckats knepa ihop en enda liten rad förutom folk i min egen spelgrupp/images/icons/smile.gif!
nu lär det nog bli ravenloft för oss.. i alla fall om ett tag.. min SL har nyss köpt wheel of time boken så vi håller på att spela med den nu.... men sedan blir det skräck!

PS. Hörde av min SL att du tydligen skulle skriva ett officiellt äventyr till D&D och att detta tydligen skulle inhålla mer intrig än dungeon hack an slash... om detta är sant önskar jag dig all lycka! DS.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tack

Fast det blir inte ett "officiellt" äventyr. Det ska användas på ett konvent, och sen ska det ges ut som d20-modul, hade jag tänkt... /M

Balderk

Swashbuckler
Ravenloft!!!

Ville bara säga att vi nu skaffat oss Ravenloft modulen... så när vi avslutat den kampanj vi håller på med så får jag se vad det går för med egna ögon/images/icons/smile.gif

Balderk

Swashbuckler
Re: Glöm inte att ladda ner...

Tack, det har min SL redan gjort.... Fiiint /images/icons/smile.gif