Nekromanti RC-hobby

PAX

Jordisk Äventyrare
Det är inte alltid man sysslar med rollspel som enda hobbyn. Själv har jag börjat intressera mig för RC-hobby och beslutade mig igår för att köpa en bil att "leka" med. Är det fler här på rollspel.nu som håller på med RC i någon form?

Troberg

Sinister eater
Är det fler här på rollspel.nu som håller på med RC i någon form?
Jag har några flygplan, men det är roligare att bygga dem än att flyga dem.

För de som vill ha en billig inkörsport så rekommenderar jag e billiga planen som TeknikMagasinet mfl har från SilverLit. Löjligt lättflugna, hur oömma som helst (jag har bonkat träd, lyktstolpar, asfalt, medarbetare mm utan skador). När man vill ha något lite riktigare så rekommenderar jag GWS prylar. Inte världens bästa, men billiga och definitivt bra nog för en nybörjare och överlag lättflugna. http://modellhobby.com/ har dem i behändiga paket, 1800-2000 så har du allt du behöver för ditt första plan, fäljande kostar kring tusenlappen (man behöver bara en laddare, sändare osv), troligen mindre om man kan låna delar från havererade plan.

Skulle vara kul med en kombinerad spel/RC-träff någonstans!

PAX

Jordisk Äventyrare
Jo en sån där frigolitbit har jag med. Tanken var att testflyga den i somras men det blev aldrig av. Flertalet av arbetskompisarna har flygmodeller i olika storlekar.

Troberg

Sinister eater
Jo en sån där frigolitbit har jag med. Tanken var att testflyga den i somras men det blev aldrig av. Flertalet av arbetskompisarna har flygmodeller i olika storlekar.
Många fikaraster har gått åt till dem här...