Nekromanti Re: Spelgrupp

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Re: Spelgrupp

Tjena alla

Hur många anser ni är det bästa i en spelgrupp...jag har försökt med sex stycken en gång och då gick det runt i huvudet på mig...så hjälp mig nu...Hur många anser ni vara bäst

Tack på förhand

H Desticado
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Min åsikt.

Jag anser personligen att 4 spelare och 1 spelledare är optimalt.

Antalet spelare är bra avvägt så att varje spelare kan få nog med uppmärksamhet från SL samtidigt som dom är tillräckligt många för att interna grupperingar kan förekomma på ett intressant sätt.

Endast 1 SL. Det har faktiskt experimenterats lite med att ha 2 SL samtidigt men det slutade i oordning om jag inte missminner mig.

/Naug
 

Scream112

Veteran
Joined
3 Apr 2002
Messages
67
Location
Gbg
Re: Min åsikt.

ja 4 är bra... även 5 har funkat fint för oss... men när det börjar bli 6 och mer ja då kan det bli svårt att "tillfredställa" alla... men det har även funkat när vi varit 6 stycken... men då krävs det att SL har bra koll och fördelar tiden på ett bra men ändå intressant sätt!

4 är att rekomendera... i min grupp är vi 4 spelare just nu men jag ska till att föra in 1-2 spelare till då det känns som att vi behöver det... kan tilläggas att först var alla 4 spelare i samma grupp men sen efter att 2 av dom dött så har det blivit 3 "grupper" alltså de 2 som inte dött fortsätter på den "sida" dom slogs för och de andra 2 har gjort nya karaktärer som slåss för sina "sidor" =) väldigt kul faktist!
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
Re: Spelgrupp

personligen föredrar jag att ha 3-5 spelar två och sex går också bra men kan bli lite smått jobbigt. jag har spelat med bara en spelare med det känns lite dumt men kan vara behändligt ifall man vill köra ikapp en karaktär som har halkat efter i spelets tidslinje. som max har jag SLat med typ 10pers och det är bara jobbigt, max antal pers i en spelomgång som jag har varit med i har varit 12st och det var förvirrande.
(det här passar egentligen inte in på neotech forumet, du skulle nog ha gjort inlägget i rollspels forumet)
 

Svarte Faraonen

ром и смерть
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,787
Location
Värnhem, Malmö
Re: Spelgrupp

Jag har funnit att det optimala för mig är 3-4 spelare. Färre än så blir det inte lika stor dynamik i gruppen, fler än så blir det lätt opersonligt och svåröverskådligt. Allra bäst tror jag nog det funkar med tre spelare.
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Re: Spelgrupp

Jag tycker 4 spelare och en SL är ganska lagom. Max 6 st och en SL. Ibland när vi har spelat har vi varit 8 spelare och en SL då blir det bara en stor röra...

Mvh coZcin
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Spelgrupp

umm.. var det inte tolv stycken som spelade samtidigt?

men om det blir sådär överdrivet många som är med och spelar så brukar det enna vara ganska behändigt att dela upp sessionen i två grupper som spelar i samma värld samtidigt.. det kan bli rätt tufft, kan bli sinnessjukt kasst också :|
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
Re: Spelgrupp

ja, 12st med mattias som sl... jag har för mig att vi var tio som max med mig som sl men jag kan ha fel, spelar ju inte så stor roll egentligen, poängen var att det var för många speciellt med tanke på att jag inte är den sl som orkar bråka med spelarna om att dom ska sköta sig och hålla uppe lugnet och så. en sak som spelar inte mycket är hur mycket man har spelat med dom som är med är det sådan man spelat mycket med så brukar man kunna vara några mer...
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Spelgrupp

detdär var.. en kort mening och en enorm mening! svårläst enna..

tycker personligen att det räcker med max 8 spelare, HELLST färre. oavsett om man kan spelet bra eller inte, blir lite trångt om utrymme annars. färre spelledartid per spelare. det tenderar ju dessutom att vara som så att någon köttunge dessutom ska äta 80% av sl-tiden! :gremfrown: ogilla.
 
Top