Nekromanti Realism vs dödslag

Om det inte passar...

...så får de väl leta efter en ny spelledare då! Efter 15 års av spelledande för att ingen annan "orkar" göra jobbet så är man nämligen orbota trött på allt vad service anbelangar. Är nog hög tid för att axla över den ansvarsfyllda kronan till någon annan så att man får lite välförtjänt vila. Mitt sista beslutstagande såsom enväldig spelledare blir naturligtvis att ansluta spelgruppen till ÄCO istället! :gremwink:

Ljusetsriddare - som är allt för väl medveten om spelardemokratins både ljusa och mörka sidor...

Krille

Super Moderator
Re: Crowley...?

"Återstår då bara att definera vem kunden egentligen är."

Tja, såvida du inte börjar hävda att spelarna enbart spelar för spelledarens höga nöje, så vill jag nog hävda att det är spelarna som är kunderna.

"Känns lite för anarkistiskt för min smak."

Det är det som "kunden är gud" är till för att balansera.

Sankt Creigh

Warrior
Re: en detalj

Jag tror att det handlar mycket om sunt förnuft, och i många fall så kanske rollpersonen ifråga har lite qadosh att lägga för att få ett enklare slag.

Men jag tycker att det är smart att inte låta RP dö för minsta lilla gång på gång under en kampanj. Som ex så spelade vi Snösaga (som är skrivet till DoD) men hur som helst, efter att ha tagit oss fram halvvägs ungefär så hade vi förlorat 17 rollpersoner, PÅ FYRA SPELARE!
Då är det inte så jävla kul att fortsätta lira om man inte tar sig framåt, om man ramlar ner för klippor, förfryser händer och tår osv osv.

M a o man ska kanske inte alltid låta RP dö av skitsaker gång på gång, det förstör lätt stämningen och då kanske det blir så att man börjar spela "bara för att bli av skiten".

Det är nog inte tanken bakom spelet, vi ska ju ha kul! :gremgrin:

// Creigh