Yyrk tycker till
Jag har köpt boken, jag köpte den faktiskt samtidigt som jag köpte samlingsutgåvan av de tio första numren av THE RED STAR COMIC som den kallas.
Kampanjboken till d20 rekommenderar jag alla som är lite intresserade av Red Star att köpa. De har faktiskt en del vackra lösningar, framförallt när det gäller magi, rent regelmässigt. Sedan skall ju tilläggas att limningen i boken är den sämsta jag någonsin upplevt, redan vid min första stund med boken höll sidor på att trilla ut ur boken.
Rent innehållsmässigt är det helt nya yrken, ett par kapitel kring det som inte nämns mycket i serien men som i mina ögon tokrockar. Om jag skulle beskriva mer om det skulle jag spoila en massa för eventuella spelare av kampanjen ..
Behöver jag säga att magin och magisystemet tokrockar? Om man fixar till färdighetssystemet så har man nästan ett generiskt icke-levelbaserat rollspel i denna bok. Använd vitality & wounds så blir det ännu mer likt ett dylikt rollspel.
När vi spelat färdigt Mutant skall jag antagligen spelleda gruppen i ett äventyr i the Red Star. Såpass bra är det.