Nekromanti Red Star Campaign Setting

PAX

Jordisk Äventyrare
Efter att ha läst serien så är jag trots allt lite sugen på att köpa bakgrundsmodulen till Red Star. Men jag ville först kolla här om det är någon som har lagt vantarna på denna bok och i så fall kanske kan ge ett svenskt uttalande...

EchonCique

Hero
Yyrk tycker till

Jag har köpt boken, jag köpte den faktiskt samtidigt som jag köpte samlingsutgåvan av de tio första numren av THE RED STAR COMIC som den kallas.

Kampanjboken till d20 rekommenderar jag alla som är lite intresserade av Red Star att köpa. De har faktiskt en del vackra lösningar, framförallt när det gäller magi, rent regelmässigt. Sedan skall ju tilläggas att limningen i boken är den sämsta jag någonsin upplevt, redan vid min första stund med boken höll sidor på att trilla ut ur boken.

Rent innehållsmässigt är det helt nya yrken, ett par kapitel kring det som inte nämns mycket i serien men som i mina ögon tokrockar. Om jag skulle beskriva mer om det skulle jag spoila en massa för eventuella spelare av kampanjen .. :gremsmile:

Behöver jag säga att magin och magisystemet tokrockar? Om man fixar till färdighetssystemet så har man nästan ett generiskt icke-levelbaserat rollspel i denna bok. Använd vitality & wounds så blir det ännu mer likt ett dylikt rollspel.

När vi spelat färdigt Mutant skall jag antagligen spelleda gruppen i ett äventyr i the Red Star. Såpass bra är det.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Yyrk tycker till

Låter trots allt som det kan vara värt en investering då. Läste en recention på RPG.net som också verkade positiv till boken förutom vissa saker. Nu är jag ju dock ingen tvättäkta D20-spelare men egentligen är det väl kanske mest bakgrundsinfon jag vill åt.

Taskigt med en bok som mer eller mindre går sönder när man bläddrar i den första gången. Så var volume 1 av Red Star för min del. Måste limma om den nu.

Var fick du tag i ditt exemplar av boken förresten?

Hunk

Hero
Tips om var man kan köpa Red Star

Äger inte själv Red Star, men den finns hos AdLibris för 266 kr (+19 kr porto), vilket jag tycker är ett OK pris. Vill du hitta den ännu billigare i Sverige är mitt tips att kontakta Azimo Games - de borde kunna ta in den billigare än AdLibris, men portot blir då högre, så förmodligen går det jämnt ut.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Tips om var man kan köpa Red Star

Suveränt!
Synd att jag inte frågade för ett par dagar sen då jag lade en större order där. Måste se om jag kan komplettera den. Tack för tipset.

EchonCique

Hero
Yyrk köpte hos ..

Amazon.com

Jag köpte The Red Star Collected Edition [Paperback] för $16,47 och The Red Star Campaign Setting [Hardcover] för $23,07, frakt tillkom på $13,47 och totalt blev det då $53,01 att betala för mig. Vid detta tillfälle var en dollar värd 6,70 SEK så i svenska pengar blev det totalt 355,17 kronor. Väldigt överkomligt i mina ögon :gremsmile:.

I en jämförelse med Ad Libris sparade jag då 100 SEK plus den fraktavgift som Ad Libris lägger på. Upp till dig att välja vart du vill köpa ifrån och vilket företag du vill ge dina pengar till :gremsmile:.

Poängen var att den inte gick att få tag på i Sverige, vilket brukar vara fallet med de produkter jag trots allt köper. Då förlitar jag mig på den amerikanska jätten som hittils varit jättebra att ha att göra med.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Yyrk köpte hos ..

Ja det var onekligen billigt. För övrigt så anser jag rollspelsböcker är tämligen billiga trots allt, i jämförelse med några av de böcker jag köpte under min tid som student. Så priset berör mig inte speciellt mycket.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Korta svaret: en serie.

Långa svaret är väl att det är en amerikansk serie om ett pseudoryssland i en värld med magi och grejs. Lite smått revolutionsromantiskt (underdrift?) och uppmärksammad för att serien är snygg (de har visst använt datorer på nåt innovativt sätt eller så).

Seriens hemsida.