Nekromanti Redigeraren kapar höger musknapp

Staffan

Myrmidon
Jag förstår om det inte är hög prio med tanke på förestående byte av forumsplattform, men om det bara är fråga om ett litet ingrepp i form av att ändra en inställning någonstans så...

I alla fall, ofta kapar redigeraren musens högerknapp, som ju normalt tar fram en meny från webbläsaren. I Chrome t ex finns där ångra, klipp/kopiera/klistra/ta bort, alternativ för stavningskontroll, o s v. Ganska ofta så gör redigeraren i stället så att den smäller upp sin egna meny med "Paste" och "Add Table" - en ovanligt jobbig version av Paste dessutom, som öppnar ett eget fönster där man får klistra in det som klistras ska. Och om man väl hamnar i det läget så går det inte att komma ur det. Går det här att ordna? Eller är det jag som klantar mig?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag stör mig på samma grej, så det är inte bara du...

Jag gillar att vi har wysiwyg, men jag hade gärna haft wysiwyg med möjligheten att t.ex. rättstava ord och så...

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag har samma problem ibland. Ingen aning varför det bara händer ibland, men så är det med mycket på det här forumet. Ignore funkar också ibland.

Staffan

Myrmidon
Precis! Och det är inte alltid det kapas. När jag postade i "Populäraste rollspel"-tråden blev den kapad. Nu funkar den fint.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ond bråd död;n55819 said:
Ignore funkar också ibland.
Ja, framför allt verkar den glömma bort namn ibland

anth

Vetefan
Går man till en tråd och skriver ett meddelande i rutan direkt under inläggen fungerar högerklick.
Klickar man på "Citera" fungerar det inte.
Frågar mig inte varför eller hur man åtgärdar det.
Men nu vet ni iallafall hur ni kan göra för att få använda högerklick.

chrull

Stockholm Kartell
anth;n56849 said:
Frågar mig inte varför eller hur man åtgärdar det.
Vi vet varför: För att VB5 är uselt.
Vi vet hur man åtgärdar det: Slänger ut VB5.