Nekromanti redigering

Foggmock

Myrmidon
inte för det är livsnödvändigt att veta, men hur länge kan man grejja i sitt inlägg efter det att man lagt in det?

Jag vet att jag har rätt!

Kitzune

Swashbuckler
Fråga

Debatör 1: *tungt drabbel & nonsensinlägg*
Debatör 2: *överrumplar debatör 1 med välformulerade svar*
Debatör 1: *så där skrev jag inte alls-inlägg*

Bakom kulisserna har debattör 1 ändrat sitt inlägg för att
verka klok eller för att han vet att han haft fel och vill
rätta till det för att inte verka dum.

Har du (eller någon annan moderator) sett någon aktivitet
i stil med detta ? I praktiken så fungerar ju det faktiskt.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"

Staffan

Myrmidon
Re: Fråga

Ett litet problem med taktiken är ju att meddelandet markeras som redigerat... väl?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Foggmock

Myrmidon
Re: Fråga

nja. inte om man 'avkryssar' den rutan. men jag tror nog att tiden ändras. ser lite knäppt ut att ngn svarat på ett inlägg innan det lagts. och dessutom förutsätter det att personen i fråga (debattör 2) svara inom de sex timmarna, samt att DU ser det innan samma tidsrymd.

Jag vet att jag har rätt!

Sodivra

Champion
Va?

6 timmar? Vafför då?
Som Foggmock påpekar så blir det ju väldigt lätt att "fuska", om man lägger till saker i efterhand så missar dom som redan läst inlägget det.. Om man nu vill ändra på något som är så viktigt kan man ju göra ett nytt inlägg..

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Riddaren

Swashbuckler
Re: Va?

Andra forum som jag är aktiv på, brukar ha gränsen 30 minuter

Riddaren - tycker det är lagom

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Gardener

Champion
Stort problem?`

Är det verkligen ett stort problem? Är det verkligen så många som är så småsinta och osäkra i sig själva att de måste gå tillbaka och ändra för att försöka verka bättre?

Jag trodde iofs att vanliga användare inte kunde välja om det skulle synas ifall det var ändrat eller inte, utan att det automatiskt stod att det var ändrat. Därför har jag inte tyckt det varit något problem att ha så mycket som 6 timmar, men jag hade uppenbarligen fel.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Skuggvarg

Hero
Nää...

Först skriver man eländet, och sen (kanske) man läser igenom det, och så finns det den där lilla knappen där det står att man kan förhandsgranska sitt inlägg...ska inte det räcka? Måste man verkligen få en viss tid på sig att hinna ändra i sitt inlägg då? Vid det laget har man väl hunnit läsa igenom det åtminstone EN gång? Eller har jag fel?
Nä, jag tycker inte det behövs någon tidsgräns alls, och blir det mot all förmodan fel, så får man väl rätta sig efteråt istället, och be om ursäkt?

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."

Hasse

Hero
En fråga (lite OT)

När man postar ett inlägg så kommer man ju till förhandsgranskningen och om man vill ändra något skall man kunna klicka på bakåtknappen så skall man gå tillbaka till "inläggssidan" för att rätta det man vill rätta. Detta funkade för mig i början men fungerar inte nu längre, har inte gjort så på flera månader, har inte brytt mig om att fråga om detta tidigare då man kunnat redigera inläggen i efterhand i stället. Till frågan i alla fall vad tror du det kan bero på att det inte fungarer längre?, Ligger felet hos mig så att säga eller är det någon bugg i forumet? någon annan som har samma problem?

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Riddaren

Swashbuckler
Re: En fråga (lite OT)

"Ligger felet hos mig så att säga eller är det någon bugg i forumet? någon annan som har samma problem?"

Inget fel hos mig... Men det kan eventuellt bero på vilken webbläsare. Var något liknande någon annanstans som en vän till mig drabbades av det, testade en annan och det funkade /images/icons/smile.gif

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Hasse

Hero

"Men det kan eventuellt bero på vilken webbläsare. Var något liknande någon annanstans som en vän till mig drabbades av det, testade en annan och det funkade"

Det skumma är att det fungerade i början med samma webbläsare som jag har nu dvs IE 5.0 vill jag minnas.

Hasse

Pink Floyd

Gardener

Champion

Tja, vi har inte ändrat någonting och att inte kunna backa från en sida låter väldigt konstigt, systemet använder inget konstigt som skulle göra att det inte fungerar. Kan man måhända ställa in sånt i explodern kanske? Eftersom det fungerade för dig tidigare men inte nu tänkte jag. Annars föreslår jag att du installerar om skiten, brukar kunna lösa en del oförklarliga problem med microsoft-produkter.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Legioth

Swordsman

Jag har delvis haft samma problem.

Eftersom jag surfar mest från skolan så sitter jag vi många olika datorer, som inte är helt identiska. Och det är en eller två datorer där det inte fungerar. Jag har dock inte utrett varför.

Gardener

Champion
Den ultimata medicinen... [OT]

...är naturligtvis att formattera och aldrig mer röra en Microsoft-produkt, det löser de flesta problem och man slipper för tidigt hårbortfall.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Hasse

Hero

"Annars föreslår jag att du installerar om skiten, brukar kunna lösa en del oförklarliga problem med microsoft-produkter."

Hehe. Det var det jag var rädd för, fast å andra sidan har jag klarat mig hitills från att behöva formatera om hårddisken och installera om windows. Fast å nadra sidan igen så har jag problem så som att datorn när den startade upp "sa" att jag hade en processor på 250mhz när den i själva verket är på 450mhz.

Tack för svaret iaf, får luska lite i exploren som du tippsade om och se om det kan hjälpa mig.

Hasse

Pink Floyd